همشهری آنلاین: به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو قرآن کریم به خط خطاط ایرانی در شمارگان ۲۱ هزار نسخه به ۳۰۰ مسجد و مرکز اسلامی در دهلی نو اهدا شد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، به اهتمام رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو، قرآن کریم به خط خطاط ایرانی در شمارگان 21 هزار نسخه چاپ گردید که در مرحله نخست به بیش از 300 مرکز و مسجد اهل سنت و شیعیان در دهلی نو اهدا شد.

این قرآن کریم به توسط سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران در دو قطع وزیری و رقعی به چاپ رسیده است.

برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم در کنیا

همچنین در خبر دیگری از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آمده است، به منظور تقویت فرهنگ قرآنی در بین مسلمانان کنیا به همت رایزنی فرهنگی کشورمان مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم در این کشور برگزار شد.

به منظور تقویت فرهنگ قرآنی در بین مسلمانان کنیا و به ویژه ترغیب جوانان مسلمان این کشور به فراگیری فنون قرائت و آداب حفظ قرآن کریم، به همت نمایندگی فرهنگی ایران در کنیا، مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم از هفتۀ پایانی سال 1392 در شهرها و مناطق مختلف این کشور شروع شده و تا اواسط اردی­بهشت 1393 ادامه خواهد یافت.

در هر مسابقه از هر منطقه یک حافظ و یک قاری برگزیده می‌شوند و مسابقه نهایی بین برگزیدگانِ مناطق برگزار خواهد شد و حافظ و قاری منتخب در مرحله پایانی برای شرکت در "مسابقات بین­المللی حفظ و قرائت قرآن کریم" به تهران اعزام خواهند شد.

در اولین مسابقه همزمان با ایام فاطمیه طی مراسمی بین دانش آموزان مجتمع آموزشی رسول اکرم(ص)، واقع در حومه نایروبی برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط شیخ عمر موامتونزا (Mwamtunza)، از داوران این مسابقه و آموزگار پیشین این مجتمع و دبیر کنونی مجتمع آموزشی جعفری آغاز شد.

چهارده دانش آموز در این مسابقه شرکت کردند و در پایان، عبدالقادر نور (به عنوان حافظ) و عبدالفتاح محمد (به عنوان قاری) برای حضور در مرحله نهایی مسابقات برگزیده شدند.

کد خبر 254393
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز