شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کارگروه ساماندهی و ارتقای کیفیت آمارهای بازار کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید نعمت‌اله میرفلاح نصیری با اعلام این خبر گفت:‌ با توجه به نقش آمار و اطلاعات به عنوان پیش‌نیاز تصمیمگیری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها جهت توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، لزوم توجه به آمارهای صحیح، دقیق و بهنگام دو چندان می‌شود.

وی ادامه داد:‌ تشکیل کارگروه ساماندهی و ارتقای کیفیت آمارهای بازار کار با توجه به ضرورت در اختیار داشتن آمارهای صحیح و قابل اعتماد به ویژه در حوزه بازار کار به منظور اتخاذ سیاست‌های لازم و همچنین برای ارایه به سازمان‌ها و دفاتر بین‌المللی با هدف تعیین جایگاه کشور در میان سایر کشورهای جهان، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

رئیس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد:‌ کارگروه تخصصی "ساماندهی و ارتقای کیفیت آمارهای اشتغال" با محوریت مرکز آمار و اطلاعات راهبردی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متشکل از نمایندگان دفاتر تخصصی ذی‌ربط تشکیل شده است.

میرفلاح نصیری اضافه کرد:‌ این کارگروه پس از مطالعه و بررسی کارشناسی، چهار سیستم اطلاعاتی عملیاتی مرتبط با بازار کار، توصیه‌ها و راهکارهای خود را در قالب برنامه‌های کوتاه و بلند مدت برای ساماندهی و ارتقای کیفیت آمارهای مندرج در این سامانه ارایه کرده و مقرر شده این برنامه‌ها از سال ۹۳ در دو سطح ستادی و اجرایی با همکاری ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها اجرایی شود.

کد خبر 254756
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز