فرمانده مرزبانی با اعلام اینکه مرزهای شرقی کشور با استفاده از بالن به‌صورت آنلاین رصد می‌شود، گفت: خودروهای گشت مرزی ضدگلوله شدند و در آینده‌ای نزدیک از برج‌های الکترونیک استفاده خواهیم کرد تا برای پایش مرز نیازی به حضور فیزیکی افراد نباشد.

امنیت مرز

سردار حسین ذوالفقاری اظهار داشت: برخی از خودروها را که برای گشت‌زنی در مناطق مرزی استفاده می‌کنیم و مورد تیراندازی قرار می‌گرفتند از قسمت باربند با همکاری شرکت‌های سازنده ضد‌گلوله کردیم تا درصورت تهاجم مسلحانه از ایمنی لازم برخوردار باشند و این خودروها در مرحله پایانی رزمایش اقتدار‌3 تست می‌شوند.

وی در مراسم پایانی رزمایش اقتدار‌3 گفت: استفاده از بالن‌های مجهز به دوربین برای پایش مرزها درنظر گرفته شده و هزینه هر بالن حدود 200میلیون تومان برآورد شده است. وی افزود: این بالن‌ها روی خودروهایی نصب می‌شود و به کمک آن خودروها، بالن در محل مورد نظر مستقر شده و در نهایت شروع به تصویربرداری می‌کند. فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه این دوربین‌ها امکان دید در شب را دارند، گفت: با استفاده از این ویژگی‌ می‌توانیم سوژه‌ای را به دوربین داده و آن را پیگیری کنیم.
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: قطعا به محض به‌کارگیری این سیستم برای تأمین امنیت خودروی حامل بالن و خود بالن تدابیری اندیشیده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این بالن‌ها بین 300تا 900متر از زمین ارتفاع می‌گیرند، گفت:‌ ما نمی‌گوییم که کل مرزها را به این سیستم مجهز می‌کنیم اما قاعدتا در مکان‌هایی که دید مستقیم نداریم همچون پشت تپه‌ها، به استفاده از این سیستم نیازمندیم. وی در مورد استفاده از برج‌های الکترونیک گفت‌: همانطور که بارها وعده داده بودم به‌طور قطع ما در آینده‌ای نزدیک از برج‌های الکترونیک استفاده خواهیم کرد تا این برج‌های مجهز در مناطق مشخص به‌صورت 24ساعته شعاع محدوده تحت نظارت خود را رصد کند. سردار ذوالفقاری تصریح کرد: این در حالی است که هم‌اکنون بخشی از مرزهای کشور در منطقه شرق با دوربین‌‌هایی که روی پاسگاه‌های مرزی گذاشته شده کنترل می‌شود و این سیستم به‌گونه‌ای است که از خطوط عادی برای انتقال داده‌ها استفاده نمی‌کنیم. وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در این سیستم از خطوط ویژه و امنی برای انتقال دیتا استفاه می‌کنیم ضمن اینکه این دوربین‌ها قدرت زوم دارد و در بسیاری از مواقع سوژه‌ها را از این طریق پیگیری می‌کنیم.

امکان نفس کشیدن را از نا‌امن‌کنندگان مرزها می‌گیریم

در حاشیه این رزمایش فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه قصد داریم تمرکز اصلی‌مان در مرزهای شرقی باشد، گفت: امکان نفس کشیدن را از نا‌امن‌کنندگان مرزهای شرقی کشور می‌گیریم.سردار اسماعیل احمدی مقدم تصریح کرد: امروز هیچ‌یک از کشورهای همسایه ما دغدغه‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران ندارند و نیروهای مرزبانی ما برای برقراری امنیت در هر دو سوی مرزها اقدام می‌کنند.وی گفت: ما معتقدیم برقراری امنیت مرزها منجر به رونق هر دو کشور می‌شود و مردم زمانی می‌توانند به ثبات و آرامش برسند که در مرزها شاهد امنیت باشیم.

وی افزود: مشکلاتی که امروز در مرزهای شرقی کشور شاهد آن هستیم به‌علت عدم‌اقدام مناسب از جانب دولت‌های همسایه است که نتوانستند امنیت مرزهایشان را تأمین کنند.احمدی مقدم تأکید کرد: همچون 8سال گذشته امسال هم اولویت‌مان تقویت مرزبانی خواهد بود هرچند که قصد داریم تمرکز اصلی‌مان در مرزهای شرقی کشور باشد و کاری کنیم تا امکان نفس کشیدن از نا‌‌امن‌کنندگان مرزهای شرقی کشور گرفته شود.

کد خبر 256225
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز