همشهری آنلاین: فرمانده مرزبانی کشور از آغاز عملیات احداث ۱۳۰ پایگاه مرزبانی در جنوب و شرق کشور خبر داد و گفت: ساخت راه های ارتباطی و خرید تجهیزات الکترونیکی برای مرزبانی نیز در دستور کار قرار دارد.

حسین ذوالفقاری

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرتیپ پاسدارˈحسین ذوالفقاریˈ تکمیل خلاء‌های کنترلی مرزهای کشور خصوصا مرزهای شمال غرب و جنوب شرق کشور را از جمله برنامه های مهم مرزبانی در سال جاری ذکر و اظهار کرد: اکنون سه گروه عمرانی از سپاه پاسداران و مرزبانی برای حذف نقاط کور و پوشش جامع در مرزهای کشور مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان این که متاسفانه سال گذشته اعتبارات اختصاص یافته به مرزبانی برای انسداد مرزها به طور کافی تخصیص نیافت، گفت: سال گذشته از 78 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده برای انسداد مرزها ، تنها 26 میلیارد تومان تخصیص یافت.با تخصیص مابقی اعتبارات مصوب سال 92 وضعیت مرزهای کشور بهبود می یابد و پروژه های تعریف شده نظیر احداث تاسیسات مرزبانی و خرید تجهیزات با سرعت بیشتری انجام می شود.

وی اظهار داشت: با این وجود مرزبانی کشور پارسال عملکرد مناسبی داشت و میزان کشف سلاح در مرزها نسبت به سال قبل از آن، 52 درصد افزایش داشت .

به گفته سردار ذوالفقاری سال گذشته میزان قاچاق سوخت و مواد مخدر در مرزها نیز به نسبت سال پیش از آن کاهش چشمگیری داشت و عمده ترین دلیل این موفقیت نیز انسداد بخش بیشتری از مرزهای شرقی کشور بود.

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه به تلاش های اطلاعاتی و دیپلماتیک برای مشخص شدن وضعیت گروهبان دانایی فر اشاره کرد و گفت که این تلاش ها ادامه دارد. اما هنوز نتیجه خاصی در پی نداشته است.

سردار ذوالفقاری خاطرنشان کرد: تاکنون نیز سندی مبنی بر شهادت گروهبان دانایی فر به دست ما نرسیده و گروهک جیش العدل سند و نشانه قابل استنادی در زمینه شهادت این مرزبان ربوده شده ، ارایه نداده است.

کد خبر 258097
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز