همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اعلام اینکه نخستین پرواز حجاج ایرانی ۱۴ شهریور‌ ماه انجام می‌شود، گفت: سفر حج تمتع زائران ایرانی در سال‌ جاری از ۱۸ ایستگاه پروازی انجام می‌شود.

به گزارش فارس، سعید اوحدی در همایش سراسری روحانیون معین و معینه کاروان‌های حج تمتع که در دانشگاه قم برگزار شد، گفت: امسال 2 ایستگاه پروازی جدید یعنی همدان و زنجان به مبدا پرواز حجاج ایرانی اضافه شده است که بدین ترتیب مجموع ایستگاه‌های پروازی حجاج ایرانی به مکه و مدینه به 18 استان رسیده است.

وی افزود: تا سال گذشته فقط از تهران اعزام مدینه قبل و مدینه بعد انجام می‌شد اما از امسال در 9 ایستگاه پروازی دیگر هم انتخاب مدینه قبل و مدینه بعد برای زائران وجود دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به این‌که نخستین پرواز حجاج ایرانی 14 شهریور‌ ماه انجام می‌شود، گفت: آخرین گروه پروازی هم هفته اول آبان‌ ماه به ایران باز می‌گردند.

وی تعداد زائران ایرانی حج سال 93 را 61 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: سه هزار نفر کادر اجرایی هم به همراه زائران اعزام می‌شوند.

اوحدی از ساخت امکانات رفاهی برای زائران عتبات عالیات در مرزهای مختلف کشور خبر داد و گفت: سازمان حج و زیارت با تشکیل کنسرسیومی متشکل از برخی بانک‌ها مانند ملی، گردشگری و ... شرکتی با سرمایه یک‌هزار میلیارد تومان تاسیس کرده است تا بتواند در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران هتل و زائرسرا احداث کند.

وی افزود: تا پایان اردیبهشت‌ماه عملیات احداث هتل در شلمچه و احداث زائرسرا در چذابه آغاز می‌شود و 2 زائرسرا هم در چذابه برای اربعین امسال افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان حج و زارت از خیرین خواست این سازمان را در ساخت هتل و زائرسرا یاری کنند.

کد خبر 257192
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز