یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران در مبادلات هفتم اردیبهشت با ۵۱۹ واحد افزایش به ۷۷ هزارو ۹۲۳ واحد رسید.

شرکت نفت و گاز تأمین به‌دلیل رشد قیمت سهام‌اش پس از بازگشایی نماد، بیشترین نقش را در صعود شاخص داشت.

افزایش ارزش معاملات

ارزش معاملات بورس در مبادلات روز گذشته افزایش یافت و به بالاترین میزان خود از ابتدای سال تاکنون رسید. سهامداران 7 اردیبهشت در مجموع یک میلیاردو175میلیون سهم به ارزش 352میلیارد تومان در بورس دادوستد کردند که این میزان نسبت به روز‌های گذشته افزایش زیادی نشان می‌دهد. از مجموع معاملات 7 اردیبهشت 241میلیون‌و620 هزار سهم به معاملات سهام حق تقدم بانک پارسیان اختصاص یافت.

مبادله 31میلیون سهم در تالار مجازی

31میلیون و 305هزار سهم به ارزش 146هزار و 27میلیون ریال در تالار مجازی بورس مورد دادوستد قرار گرفت. 7 اردیبهشت همچنین 288کاربر جدید به این تالار پیوستند. تالار مجازی بورس ایران سامانه‌ای است که با شبیه‌سازی‌ معاملات بورس تهران و فرابورس، امکان خرید و فروش انواع اوراق بهادار با اعتبار مجازی را به‌صورت رایگـان و در کلیه ساعات شبانه‌روز برای کاربران فراهم کرده و از این طریق، امکان کسب تجربه لازم برای سرمایه‌گذاری در بورس را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

مبادله 2500تن قیر صادراتی

2500تن قیر در تالار صادراتی بورس کالا مورد مبادله قرار گرفت. در مبادلات 7 اردیبهشت نگین فجر آذربایجان 1500تن قیر را به قیمت 530دلار در هر تن به‌صورت نقد فروخت. شرکت توسعه کروس انرژی نیز موفق شد هزار تن از همین محصول را به قیمت 540دلار به فروش برساند. دیروز همچنین در تالار نفت و پتروشیمی 18هزار تن وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت تند گویان به قیمت هر کیلو هزارو56 تومان مورد مبادله قرار گرفت. سبد میلگرد ضایعات مقاطع نوردی و مس مفتول از دیگر محصولاتی بود که دیروز در بورس کالا دادوستد شد.

کد خبر 257568
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز