پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: «منتقدان بی نشان»، «یارانه، ارز، حصر» و «۴۰هزار پرونده بانکی در مراکز قضایی» موضوع های برگزیده روزنامه اعتماد روز پنجشنبه است.

etemad

این روزنامه در تیتر نخست به خبر منتقدان بی‌نشان پرداخت و نوشت: تخریب در لباس انتقاد، سی دی تخریبی، ایرادهای پی در پی و ظهور مخالفانی که هشت سال روزه سکوت گرفته بودند واکنش حسن روحانی را به دنبال داشت؛ رییس جمهوری که مخالفانش در ظاهر اقلیتی اندک اما در باطن خستگی ناپذیر هستند و حسن روحانی را متهم ردیف اول همه مشکلات این روزهای کشور می دانند، همان مردی که با شعار اعتدال و دوری از افراط به عرصه سیاست آمده بود زودتر از سایرین با لبه تیز شمشیر افراطی ها روبه رو شد.

این روزنامه عنوان یارانه، ارز، حصر را برجسته کرد. دیروز محور اصلی پرسش خبرنگاران از محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت را موضوع فیلم من روحانی هستم، حصر، وضعیت دارایی های آزاد شده ایران تشکیل می داد. وی گفت: در مورد مساله حصر، نگاه دولت برای مردم و اصحاب رسانه پوشیده نیست، اما پیگیری هایی که خارج از حوزه اختیارات دولت است را اگر با مصاحبه های مختلف اطلاع رسانی کنیم شاید حتی کمکی به هدفی که در راستای آن گام برمی داریم، نکرده باشیم.

این روزنامه عنوان 40هزار پرونده بانکی در مراکز قضایی را انعکاس داد. 40 هزار پرونده بانکی در ایران وجود دارند که از راه مسالمت آمیز و عرف و قانون ها حل نشده و به مراجع قضایی رفته است. این حرفی است که مدیرعامل بانک ملی به خبرنگاران گفته است.این مدیرعامل بزرگ ترین بانک دولتی تاکید کرده است، برخی می گویند مدیران بانکی دنبال مطالبات معوقه نمی روند، اما این طور نیست. مدیران بانک ها دست بسته یی دارند و از طرف دیگر فرد یا شرکتی که با نرخ سود 12 تا 18 درصد تسهیلات گرفته است در شرایطی که تورم 25 تا 30 درصد است، معلوم است که وام و اعتبارات اخذ شده را پس نمی دهند.

هرجا روی پای خود ایستادیم تحریم ها را برداشتند، تیتر دیگر این روزنامه است. در آستانه روز کارگر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز با حضور در مجموعه صنعتی مپنا در فردیس کرج، در بیاناتی دنیا را گرفتار بدادایی ها و بازی های قدرت ها خواندند و تاکید کردند: رفتارهای غیرمنطقی قلدرهای جهان در مقابل جمهوری اسلامی تابعی از ضعف و قدرت ماست و هر جا روی پای خود بایستیم و قوی شویم آنها مجبورند که مودبانه و منطقی برخورد کنند که توجه به این واقعیت کلید حل همه مشکلات کشور است.

کد خبر 258019
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز