پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: «سومین تیر تحریم های آمریکا به توافق ژنو» و «رفتار قلدرها تابعی ازضعف و قدرت ماست» مهمترین خبرهایی است که در روزنامه جوان روز پنجشنبه مشاهده شد.

javan

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان سومین تیر تحریم های آمریکا به توافق ژنو اختصاص داد و نوشت: ایران و 1+5 تا چند روز دیگر دور حساسی از مذاکرات را برای نگارش توافق جامع شروع می‌کنند. در چنین شرایطی، دولت آمریکا برای سومین مرتبه طی چند ماه گذشته، تحریم های ایران را تشدید کرد و چند شرکت و فرد جدید را به فهرست تحریم های ایران افزود.

وزارتخانه های خزانه داری، دادگستری و خارجه آمریکا سه شنبه شب در یک بیانیه مشترک، از تشدید تحریم های ایران خبر دادند؛ تحریم هایی که بر اساس توافق ژنو، دولت آمریکا متعهد شده است با همکاری مستمر و ایفای نقش متناسب رییس جمهور و کنگره، مانع اعمال آنها شود.

این روزنامه به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه رفتار قلدرها تابعی از ضعف و قدرت ماست، پرداخت: در آستانه روز کارگر، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در مجموعه صنعتی مپنا در فردیس کرج، در بیاناتی دنیا را گرفتار بداَدایی ها و بازیهای قدرتها خواندند و تاکید کردند: رفتارهای غیرمنطقی قلدرهای جهان در مقابل جمهوری اسلامی تابعی از ضعف و قدرت ماست و هر جا روی پای خود بایستیم و قوی شویم آنها مجبورند که مودبانه و منطقی برخورد کنند که توجه به این واقعیت کلید حل همه مشکلات کشور است.

روزنامه جوان با انعکاس عنوان نوسان قیمت در بازار را ندیدند یا نگفتند؟! آورده است: اگرچه رییس جمهوری در گفت وگوی خود با مردم که از رسانه ملی پخش شد، از برقراری ثبات قیمت ها در بازارها خبر داد ولی جالب است به این مهم اشاره کنیم که بازارهای کلان و خردی چون خودرو، ارز، سکه، طلا و مواد غذایی طی هفته های اخیر دستخوش تغییرات قیمتی قابل ملاحظه شده اند ولی گویا این نوسان ها چندان به چشم رییس جمهور و مجریان این برنامه نیامده است.

این روزنامه سخنان رییس جمهوری را مبنی بر بهبود وضع سلامت با تمرکز دولت بر بهداشت و درمان، بازتاب داد و نوشت: در سال 92 داروهای ساخت داخل به هیچ عنوان گران نخواهد شد و داروهای خارجی نیز به میزان 10 درصد کاهش خواهد داشت. در بخش ملزومات پزشکی هزینه ها به شدت کاهش پیدا کرده است. قرار شده هزینه های ملزومات پزشکی تماما از سوی بیمه تامین شود و مردم شرایط جدیدی را در حوزه درمان تجربه کنند.

کد خبر 258020

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز