ملاک تعامل فزاینده شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران قانون است و مدیریت اجرایی شهری همواره همه وظایف خود را براساس قانون انجام می‌دهد.

 آنگونه که محمود صلاحی معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران درباره موضوع مطرح شده در شورای اسلامی شهر تهران درخصوص تبصره3 بودجه سال93 شهرداری تهران و حضور روسای همه کمیسیون‌های شورا در کمیته تخصیص گفته، براساس قانون مسئول تنظیم و اجرای بودجه شهرداری، شهردار تهران و مسئول امور مالی شهرداری است.
در سال‌های گذشته کمیته تخصیص متشکل از قائم‌مقام شهردار تهران، معاون برنامه‌ریزی وتوسعه شهری، معاونت برنامه‌ریزی، مدیرکل برنامه و بودجه، معاون مالی و اقتصادی و رئیس کمیسیون بودجه شهرداری بوده است که درسال گذشته رسول خادم و در سال‌جاری علیرضا دبیر عهده‌دار این مسئولیت هستند.

به گفته صلاحی، در روند بررسی بودجه، شورای شهرمصوب کرد تا روسای کمیسیون‌های شش‌گانه شورا در کمیته تخصیص حضور داشته باشند که این موضوع توسط فرمانداری تأیید نشد. به‌زعم معاون شهردار تهران، درصورتی‌که فرمانداری قانونی را نپذیرد، شهرداری موظف است از قانون قبل استفاده کند و این در حالی است که برخی دوستان این موضوع را به‌عنوان خلاف شهرداری مطرح کرده‌اند درصورتی‌که اینطور نبوده و به‌دلیل تأیید نشدن این موضوع از سوی فرمانداری، شهرداری باید مطابق قانون قبل عمل کند.

صلاحی همچنین افزود: با آنکه شورای اسلامی شهر تهران این موضوع را مطرح کرده که اعضای معرفی شده، عضو هستند و حق رأی ندارند اما باز هم فرمانداری به این موضوع پاسخی نداده و موضوع برای تعیین تکلیف به شورای حل اختلاف ارجاع شده است.براساس گفته‌های صلاحی اقدام شهرداری خلاف قانون نیست و شهرداری همواره با تعاملی که با شورای شهر دارد، براساس قانون به وظایف خود عمل می‌کند.

کد خبر 258690
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز