در دیدار رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با آیات عظام مقرر شد ۲ میلیارد تومان از سوی شهرداری تهران برای اتمام ساخت مسجد اکبر در میدان آرژانتین کمک شود.

بنابراین گزارش، پیش‌بینی شده که هر‌ماه یک‌بار ملاقاتی از سوی مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری با مراجع عظام صورت گیرد تا دستوراتشان در اجرای امور دینی اجرایی شود.در دیدار اخیر رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی که روز گذشته صورت گرفت، آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن تشکر از عزم مدیریت شهری تهران برای توسعه مساجد در تهران گفت: من مسئولان شهرداری را در این امر جدی دیدم و خوشحالم در این امر پیشگام بودند.

از نظر آیت‌الله مکارم شیرازی مسائل فرهنگی در جامعه امروزی پیچیده شده و همه با مشارکت یکدیگر و همگرایی می‌بایست برای حل موضوعات فرهنگی پیشگام باشند. این مرجع‌تقلید شیعیان از شهرداری‌ها خواست تا با فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی نقش پررنگی در اصلاح فرهنگ جامعه ایفا کنند. این مرجع تقلید عالیقدر با تأکید بر تسریع در اجرا و اتمام مسجد اکبر میدان آرژانتین برنظارت عالیه در فرایندهای مربوطه و روند تشکیل هیأت امنا تأکید کرد.

تأیید ساخت مساجد از سوی شهرداری

همچنین آیت‌الله سبحانی در این دیدار بر ساخت مساجد با ساختار و هویت اسلامی و ایرانی تأکید کرد و گفت: نخستین اقدام پیامبر اکرم(ص) بعد از اسلام، خرید زمینی برای تاسیس مسجد بود. وی با اشاره به اینکه در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز مسجد یک پایگاه برای ترویج و توسعه امور فرهنگی، نظامی و... بوده، گفت: نخستین قدم برای کارهای فرهنگی ساخت مسجد است لذا اقدام شهرداری برای ساخت مساجد یک امر فرهنگی مناسب در شهر تهران است. آیت‌الله سبحانی از شهرداری خواست، در ساخت مساجد با گنبد، مناره، کاشیکاری و هویت اسلامی همت داشته باشد و در کنار آن کتابخانه و مکانی برای حل مشکلات مردم تاسیس شود. این مرجع تقلید افزود: در مساجد تهران نباید تنها به ساخت سالن اکتفا کرد، بلکه این مساجد باید دارای شکل و شناسنامه اسلامی باشد و برای جوانان جذابیت داشته باشد، همچنین امام جماعت مسجد می‌بایست فردی قوی و تک شغله باشد.

بنابراین گزارش، در این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین صادق‌زاده رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران نیز به ارائه گزارشی نزد آیات عظام پرداخت که اختصاص به اقدامات این مرکز در ایام فاطمیه و تخصیص بودجه 200میلیارد تومانی شهرداری تهران برای توسعه مساجد در سال‌جاری داشت. وی افزود: در سال‌جاری ساخت 72مسجد در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و در تابستان نیز مبلغین مذهبی برای ترویج و توسعه مسائل فرهنگی در مدارس مشغول کار می‌شوند.

کد خبر 258804
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز