حجت‌الاسلام و المسلمین صادق‌زاده مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری پنجشنبه گذشته در دیدارهایی جداگانه با برخی از آیات عظام، گزارشی درخصوص برنامه‌ها و اقدامات شهرداری در حوزه فعالیت‌های دینی ارائه کرد.

توسعه مساجد

آیت‌الله امینی امام جمعه موقت قم در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت ساخت و توسعه مساجد گفت: اداره مسجد از احداث آن ضروری‌تر است و باید از همه ابزارهای ممکن، نظیر فضای مجازی برای بهبود وضعیت مساجد و پرمحتواتر ساختن برنامه‌های دینی و فرهنگی آن استفاده کرد.

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین ضمن تأکید به کم کردن فاصله میان جوانان و ائمه جماعات به مسئله تاخیر در سن ازدواج اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امروز در تهران آثار و نشانه‌های شبیخون فرهنگی غرب به خوبی مشاهده‌ می‌شود و باید با ارتقای فرهنگ و باورهای دینی مردم به‌ویژه جوانان، با این هجمه‌ها مقابله و از گسترش و توسعه آن جلوگیری کرد.

آیت‌الله وحید خراسانی یکی دیگر از مراجع عظام نیز طی رهنمودهایی خطاب به مسئولان شهرداری گفت:‌ کسانی که در تعظیم شعائر اسلامی و توسعه مکارم اخلاقی و ارتقای بینش اسلامی مردم تلاش و فعالیت می‌کنند در روز قیامت مسرور خواهند بود و افسوس نخواهند خورد. این اقدام شما مفتاح است برای رهایی از آن حسرت. وی در ادامه با بیان اهمیت گرامیداشت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) و انجام عزاداری در این ایام گفت: الحمدلله آقای قالیباف، خوب کار می‌کند؛ در ایام فاطمیه، صادقیه و...، ایشان درد دین دارد و می‌تواند این سنت را در تهران احیا کند و سایر شهرداری‌های کشور به تبعیت از تهران، آن را اجرا می‌کنند. احیای این سنت، خدمتی است به مردم؛ و به امیدخدا مورد توجه و قبول حق‌تعالی واقع خواهد شد.

آیت‌الله علوی گرگانی نیز با ارائه رهنمودهایی خاطرنشان کرد: امروز، آنچه را که به‌دست شما سپرده‌اند، برایتان تکلیف است و امید داریم که در این عرصه موفق باشید. تا‌کنون در شهرداری تهران، فردی مانند شهردار فعلی تهران وجود نداشته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادق‌زاده مشاور شهردار تهران نیز طی سخنانی به فعالیت‌های شهرداری اشاره کرد و گفت:

ما به‌دنبال ایجاد یک اتاق فکر برای بهره‌گیری از نظرات علما، استادان دانشگاه، جامعه‌شناسان و روانشناسان هستیم تا به یک برنامه جامع دینی و فرهنگی دست‌یابیم. وی با اشاره به 3‌برابرشدن بودجه اختصاص یافته به مساجد تهران در سال‌جاری خاطرنشان کرد: 72نقطه در شهر تهران برای احداث مسجد شناسایی شده و در برنامه‌های عمرانی شهرداری قرار گرفته است.

همچنین در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی، با هماهنگی سایر نهادهای مرتبط، ازجمله مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی و... در تلاش هستیم تا صبح‌ها در مساجد به روی نمازگزاران باز باشد. وی تأکید کرد: تعداد مساجدی که نماز صبح در آنها اقامه می‌شود باید از 30درصد فعلی به 50درصد تا پایان سال افزایش یابد.وی به مراسم‌های برگزار شده در ایام فاطمیه نیز اشاره کرد که از سوی شهرداری تهران برگزار شدند.

کد خبر 260492
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز