همشهری آنلاین: اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه قبل از استعفا در پاریس بسیاری از زوایای بحران سوریه را فاش ساخت.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه فلسطینی ˈالمنارˈ، یک دیپلمات فرانسوی گفته که اخضر ابراهیمی صراحتا اعتراف کرده است که بشار اسد رییس جمهوری سوریه به پیروزی نهایی علیه تروریست هایی که از سوی عربستان، آمریکا، فرانسه، ترکیه و قطر حمایت می شوند، نزدیک است.

به نوشته این روزنامه، ابراهیمی گفته است که گروه های تروریستی در سوریه طی ماه های اخیر به جان هم افتاده اند و نمی توانند خطر واقعی برای ارتش سوریه محسوب شوند.

بنا به اظهارات ابراهیمی، بسیاری از سیاستمداران غربی که به سقوط دولت سوریه در اوایل بحران این کشور امیدوار بودند طی هفته ها و ماه های اخیر در بیان پیش بینی های خود محتاطانه رفتار می کنند و بقای اسد در راس قدرت را بعید نمی دانند.

این دیپلمات فرانسوی به نقل از اخضر ابراهیمی می افزاید: هر راه حل سیاسی که مورد توافق آمریکا و روسیه باشد کارآمد نخواهد بود.

ابراهیمی به حضور ایران در هر راه حل سیاسی برای بحران سوریه به واشنگتن و پاریس تاکید کرده و در عین حال گفته که عربستان و شیوخ قطری در ناکام گذاشتن ماموریت کوفی عنان، فرستاده سابق جامعه بین المللی به سوریه سهم داشتند.ˈ

براساس این گزارش، ابراهیمی همچنین در ملاقات پاریس تاکید کرد: مخالفان سوریه در یکپارچگی صفوف خود موفق نبودند و مواضع مخالفان در نشست ژنو 2 با وجود حمایت های رابرت فورد سفیر آمریکا از سطح پایینی برخوردار بود و آمریکا نیز به خاطر این که نتوانست جبهه مخالفان سوریه را متحد کند، سبب شکست این نشست شد.

پس از آن بود که دولت آمریکا رابرت فورد را از منصبش برکنار کرد.

بنا بر این گزارش، اخضر ابراهیمی همچنین اعتراف کرد که بسیاری از کشورهای اروپایی امروز تقریبا به طور کامل مطمئن شده اند که نظام بشار اسد جایگزینی نداشته و در بین مخالفان سوریه رقیبی برای وی که بتواند او را شکست دهد وجود ندارد و هیچ قدرت نظامی هم نیست که بتواند در برابر ارتش سوریه مقاومت کند یا بتواند خود را جانشین ارتش سوریه قرار بدهد.

کد خبر 260284
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز