گروه شهری: 371 هزار شهروند تهرانی، امسال با رویکرد محله محوری و براساس برنامه‌ریزی و نیازسنجی انجام شده با مشارکت شورایاری‌های محلات (371 محله)، در قالب تهرانگردی، از اماکن تاریخی، سیاحتی و زیارتی و علمی و آموزشی پایتخت دیدن خواهند کرد.

مجید جوزانی، مدیرکل امور فرهنگی معاونت اجتماعی شهرداری تهران و مجری طرح اوقات فراغت، با اعلام این مطلب، گفت: شهرداری برای اوقات فراغت، نه تنهادر تابستان، بلکه در طول سال برنامه‌ریزی کرده و در این راستا 5 میلیارد تومان، در قالب بودجه اختصاص یافته که 5/3 میلیارد تومان آن برای تابستان و بقیه برای نیمه دوم سال پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه نیازسنجی برای برنامه‌ریزی اوقات فراغت، با مشارکت مستقیم شورایاری‌ها انجام شده، گفت: به موجب این طرح، برنامه‌های متنوعی برای محلات در نظر گرفته شده است. از جمله اینکه از هر محله هزار نفر در قالب تهرانگردی شرکت خواهند داشت.

جوزانی رویکرد شهرداری در اوقات فراغت را رویکرد محله‌محوری دانست و افزود: امسال بودجه اوقات فراغت براساس سرانه جمعیت هر محله اختصاص یافته و سهم هر محله با توجه به تعداد جمعیت آن، متفاوت خواهد بود.

وی گفت: در حال حاضر از اول تیرماه سامانه نشاط در مناطق مختلف تهران فعالیت خود را شروع کرده و در هر منطقه 3 سامانه به این امر اختصاص یافته و جمعه‌ها از ساعت 17 الی 22 در برخی پارک‌ها فعالیت دارند.

کد خبر 26461

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز