همشهری آنلاین: "رییس جمهوری اسلامی ایران در نخستین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری درصنعت گردشگری ایران گفت: ملت ایران در برپایی تمدن‌های بشری نقش تعیین‌کننده‌ای داشته است.

به گزارش ایرنا، احمدی نژاد روز شنبه (3 شهریور) در این همایش که درمحل سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، افزود: در هر گوشه‌ای از جهان اگر کار فرهنگی و تمدنی وجود دارد، نشانه‌ای از فرهنگ و تمدن ایرانی در آن پیداست.

رییس جمهوری تاکید کرد: در هر کجا که اقدام فرهنگی صورت گرفته همواره مورد حمایت ملت ایران بوده است و هر گاه دستی به سوی ملت ایران دراز شده است ملت ما کریمانه ، پاسخ داده‌است.

احمدی نژاد افزود: از نگاه ما گردشگری فقط صرف وقت و اتلاف منابع ، کار اقتصادی و یا جمع آوری اطلاعات و دانش و پاسخگویی به حس کنجکاوی نیست بلکه از نگاه ما خمیر مایه اصلی گردشگری ، فرهنگ و مسایل فرهنگی است که از یک نیاز درونی بشر سرچشمه می‌گیرد.

رییس جمهوری با بیان این که انسان موجودی اجتماعی است و هم ارزشهای انسانی در روابط اجتماعی و فرهنگی انسان بروز و ظهور می‌یابد ، گفت: خدا برای انسان یک نقطه کمال قرار داده است و از وی خواسته است تلاش کند تا تحت هدایت انبیا و صالحان در کره زمین یک جامعه سعادتمند و پر از عشق و امید و جامعه برپایه عدالت برپا کند.

احمدی نژاد با اشاره به این که از لوازم تحقق آن نقطه کمال و آرمانی ، یکدلی ملتها و آشنایی آنها با نیازها، چالشها و مشکلات بشریت است ، افزود: کسی گمان نکند گردشگری تنها خرج کردن پول است ، بلکه باید گفت از دل آن اتفاق بزرگی، یعنی پیوند دلهای ملل مختلف به یکدیگر رخ می‌دهد.

وی افزود: از این رو باید گردشگری را تنها یک شغل، خدمت یا محل درآمد تلقی نکرد بلکه باید یک گام و حرکت ارزشمند در جهت نزدیک شدن دلها و زبانها و گروههای انسانی و جامعه بشری دانست .

رییس جمهوری با اشاره به هفت هزار سال فرهنگ و تمدن ایران زمین تصریح کرد: امروز ، جمهوری اسلامی ایران با چنین نگاهی تلاش دارد تا ساختارها و امکانات لازم را برای پذیرایی از گردشگران و میهمانان فراهم کند.

احمدی نژاد گفت: ملت ایران و دولتمردان آن همواره خود و حاکمیت خود را در مرزهای فلات ایران حفظ کرده‌اند و تعامل آنها با سایر جوامع فرهنگی، برابر، دوستانه و محبت آمیز بوده است.

وی تصریح کرد: در فرهنگ این سرزمین، کمال جویی، حقیقت و عدالت طلبی، روابط دوستانه و محبت آمیز موج می‌زند و از تعصبات کور و خشک نشانه‌ای مشاهده نمی‌شود و این ملت در برخورد با فرهنگهااز ابزار غیرفرهنگی استفاده نکرده است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان سخنان نمایشگاه این همایش را افتتاح و از غرفه‌های مختلف آن که بر اساس فرهنگ هر یک از مناطق ایران برپا شده است ، بازدید کرد.

کد خبر 29830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز