سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

اعضای باند آدم‌ربایی به بهانه تجارت و سرمایه‌گذاری، تاجر مشهدی را به آن‌سوی‌ مرزها کشاندند تا نقشه خود را عملی کنند.

آنها پس از ربودن طعمه‌شان با خانواده وي تماس گرفتند و تهديدشان كردند كه اگر مبلغ درخواستي‌شان را دريافت نكنند، گروگانشان را به قتل مي‌رسانند. راز اين آدم‌ربايي زماني فاش شد كه خانواده جوان تاجر پس از تماس آدم‌ربايان در جريان ربوده شدن او قرار گرفتند و نزد پليس مشهد رفتند. با اظهارات آنها مشخص شد مرد جوان كه يكي از تاجران بزرگ مواد غذايي است از مدتي قبل با عده‌اي كه مدعي بودند در كشور افغانستان تجارت مي‌كنند آشنا شده بود.

مدتي بعد نيز در حالي كه از طرف مقابل پيشنهاد قرارداد ميلياردي دريافت كرده بود، راهي مرزهاي شرقي كشور شده و از طريق مرز دوغارون به افغانستان رفته بود تا اين قرارداد را امضا كند غافل از اينكه قرارداد و تجارت بهانه‌اي براي كشاندن او به خارج از مرزها و گروگان گرفتن وي بود.

با اين اطلاعات تحقيقات پليس براي نجات تاجر جوان از دست گروگانگيران شروع شد. همزمان ماجرا به اينترپل و وزارت امور خارجه گزارش شد و بررسي‌هاي اطلاعاتي براي يافتن ردي از گروگانگيران كليد خورد. ردزني هاي اطلاعاتي پليس در اين رابطه ادامه يافت و كارآگاهان لحظه به لحظه به آدم ربايان نزديك‌تر مي شدند. آنها به اطلاعات مهمي از گروگانگيران دست يافتند و متوجه شدند كه اعضاي اين باند قصد دارند با همين شگرد، تاجر ديگري را نيز به افغانستان بكشانند و وي را گروگان بگيرند.

در چنين شرايطي، تاجر دوم شناسايي شد و ماموران وي را در جريان ماجرا قرار دادند و به اين ترتيب مرد تاجر در حالي كه در راه رفتن به افغانستان بود، از ميانه راه به مشهد بازگشت. به دنبال اين ماجرا بررسي‌ها براي نجات تاجر مواد غذايي از دام آدم‌ربايان ادامه يافت و اين در حالي بود كه آدم‌ربايان با دادن شماره حسابي به خانواده گروگان، از آنها خواسته بودند مبلغ درخواستي‌شان را به حساب واريز كنند. از آنجا كه تنها راه نجات گروگان معامله با آدم‌ربايان بود، خانواده تاجر جوان تن به اين معامله دادند و با هماهنگي پليس، مبلغي به حساب آنها واريز كردند. در حالي كه قرار بود به محض واريز شدن پول، گروگان نيز آزاد شود، در نهايت گروگانگيران تاجر 39 ساله را رها كردند و به محض اينكه وي به محلي امن رسيد، پليس حساب گروگانگيران را مسدود كرد و آنها نتوانستند مبلغ مورد نظر را برداشت كنند.

سردار اميري مقدم، فرمانده انتظامي خراسان رضوي با بيان اين خبر گفت: پس از آزادي تاجر جوان وي به ايران و نزد خانواده‌اش بازگشت و با توجه به حساسيت موضوع، تحقيقات گسترده براي شناسايي و دستگيري آدم ربايان با توجه به سرنخ هاي موجود همچنان ادامه دارد.

کد خبر 274231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha