وقتی محل اختفای گروگانگیران مسلح به محاصره پلیس درآمد، سردسته باند در حالی لوله سلاحش را روی سر گروگان گذاشته بود که در یکی از اتاق‌ها مخفی شده بود تا راهی برای فرار پیدا کند اما شلیک دقیق و بی‌نقص تک‌تیرانداز پلیس به زندگی او پایان داد.

گروگانگیری

شامگاه دوم مهرماه خودروي پژوي سفيدرنگي در مقابل تالار مهرپرور شهرستان سيرجان توقف كرد و 4مرد درحالي‌كه صورت‌هايشان را پوشانده بودند وارد تالار شدند. آن موقع شب به غيراز صاحب تالار كسي در آنجا نبود. اين مرد در دفتر مشغول حساب و كتاب بود كه ناگهان متوجه حضور مردان نقاب دار شد. مردان نقابدار با تهديد اسلحه صاحب تالار را سوار خودرواش كردند و به اين ترتيب وي را ربودند. چند ساعت از گروگانگيري مسلحانه گذشته بود كه آدم ربايان با خانواده صاحب تالار تماس گرفتند و آنها را تهديد كردند كه اگر 800ميليون تومان پرداخت نكنند، پدر خانواده را هرگز نخواهند ديد.

  • شروع تحقيقات

به‌دنبال اين تماس، خانواده مرد جوان كه شوكه شده بودند ماجرا را به پليس خبر دادند و به اين ترتيب تحقيقات براي كشف راز اين گروگانگيري شروع شد.آدم‌ربايان در آخرين تماس خود اعلام كردند كه حاضرند در ازاي دريافت هزار سكه طلا، مرد جوان را آزاد كنند. آنها گفتند كه دست و پاي گروگانشان را شكسته‌اند و اگر تا ساعت 12ظهر روز جمعه 4مهر، پول فراهم نشود او را به قتل خواهند رساند.

بررسي‌ها ادامه داشت تا اينكه ساعت 7صبح روز جمعه، درحالي‌كه 5ساعت به پايان زمان تعيين شده از سوي آدم‌ربايان مانده بود كارآگاهان پليس توانستد در بررسي‌هاي تخصصي و علمي مخفيگاه گروگانگيران را شناسايي كنند. تيم‌هاي يگان ويژه پليس استان كرمان وارد عمل شدند و اين خانه به محاصره درآمد. در نخستين گام مأموران به مذاكره با گروگانگيران پرداختند. مردان خشن اما در پاسخ شروع به تيراندازي كردند.

مأموران كه خود را براي هرگونه واكنشي آماده كرده بودند، با شليك گاز اشك آور به داخل خانه به كمين نشستند. دقايقي بعد 2نفر از گروگانگيران كه احساس خفگي مي‌كردند خودشان را به حياط خانه رساندند. در اين ميان سردسته گروگانگيران كه نوچه‌هاي خود را در حال فرار مي‌ديد اقدام به تيراندازي به طرف آنها كرد و يكي از گروگانگيران توسط سردسته‌شان مجروح شد. جوان ديگر با ديدن اين صحنه به سرعت از آنجا گريخته و به محض اينكه قدم به كوچه گذاشت، از سوي پليس دستگير شد. مأموران بار ديگر از گاز اشك آور استفاده كردند و اين بار سومين عضو باند گروگانگيران كه قصد فرار داشت دستگير شد.

دستگيري اين مرد در حالي صورت مي‌گرفت كه يكي از گروگانگيران در حياط خانه افتاده و به‌خاطر جراحت درد زيادي را تحمل مي‌كرد. اين در حالي بود كه سردسته باند و گروگان هنوز داخل خانه بودند. در چنين شرايطي گروه ضربت وارد حياط خانه شد و متهم مجروح را به بيرون از خانه انتقال داد. مذاكرات همچنان ادامه داشت تا اينكه سردسته گروگانگيران درخواست خودرو با يك راننده كرد. باتوجه به آنكه محدوده اختفاي مردان مسلح زيرنظر مأموران بود، بلافاصله خودرو و راننده آماده شد اما مرد گروگانگير درخواست جديدي اعلام كرد. اين‌بار او گفت كه مي‌خواهد با دادستان سيرجان صحبت كند و گفت حاضر است گروگان را آزاد كند و در ازاي آن دادستان را به‌عنوان گروگان بگيرد. دادستان با اين موضوع موافقت كرد و مرد گروگانگير گفت كه پيش از اين تبادل بايد كارت شناسايي دادستان را نيز ببيند.

  • مرگ گروگانگير

همزمان با اين صحبت‌ها، مأموران يگان ويژه وارد حياط خانه مورد نظر شدند و خود را به ساختمان رساندند. از طرفي سردسته باند شيشه‌هاي مخفيگاهش را با روزنامه پوشانده بود و مشخص نبود داخل اتاق چه اتفاقي مي‌افتد و اوضاع از چه قرار است. فرمانده انتظامي استان كرمان مي‌گويد: با هماهنگي‌هاي صورت گرفته و همزمان با صحبت با سردسته باند، يكي از مأموران پليس شيشه اتاق را شكست. گروگانگير حواسش به سمت شيشه‌ها پرت شد و همزمان يكي از مأموران تك تيرانداز با پا در ورودي را شكست و وارد آنجا شد. او اما به محض ورود به داخل خانه متوجه گروگانگير شد كه گروگان را در بغل گرفته بود و درحالي‌كه لوله يكي از سلاح‌هايش را روي سر او گذاشته بود با سلاح ديگر به طرف در نشانه رفته بود.

در همين هنگام تك تيرانداز پليس كه تبحر بالايي در شليك لحظه‌اي داشت گروگانگير را هدف گرفت و با شليك يك گلوله به زندگي او پايان داد. گروگان جوان در كمتر از 48ساعت درحالي‌كه هيچ آسيبي نديده بود از سوي مأموران نوپو (يگان ويژه) آزاد شد و متهمان دستگير شده براي انجام تحقيقات به اداره پليس انتقال يافتند.

کد خبر 273238

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha