سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۰
۰ نفر

مردم کتابخوان ایران در بازه زمانی برگزاری بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان، بن‌کتاب و پول نقد بیش از ۱۴۰میلیارد تومان برای خریدن کتاب هزینه کردند.

نمایشگاه کتاب

به‌گزارش همشهري، نيكنام حسين‌پور، مدير كميته تسهيلات رفاهي نمايشگاه كتاب امسال درباره برآورد فروش كتاب در دوره بيست‌وهفتم پس از گذشت بيش از 3‌ماه از اتمام آن به مهر گفت: تراكنش‌هاي كارتخوان‌ها نشان از آن دارد كه حدود 46ميليارد تومان كتاب در طول نمايشگاه خريداري شده است. علاوه بر اين، براساس برآوردي كه با بانك عامل استخراج كرديم، طبق يك فرمول مشخص بانكي به رقم بيش از 140ميليارد تومان رسيديم.

مشاور توسعه منابع انساني معاونت فرهنگي وزارت ارشاد با اشاره به اينكه فرهنگ خريد با كارت بانكي در سال‌هاي اخير رواج زيادي داشته، افزود: البته برخي ناشراني هم كه در نمايشگاه امسال حضور داشتند، دستگاه‌هاي كارتخواني آورده بودند كه به شبكه ما وصل نبود و مربوط به بانكي غيراز بانك عامل بود. به همين دليل ما نمي‌توانستيم تراكنش آنها را به‌حساب بياوريم.

بيشترين ميزان فروش كتاب در نمايشگاه امسال مربوط به روز 18 ارديبهشت با رقم 9ميليارد تومان بود. مدير كميته تسهيلات رفاهي نمايشگاه كتاب تهران درباره نحوه بازپرداخت وجوه كساني كه قادر به دريافت بن‌كارت نشدند، گفت: در نمايشگاه امسال ظرفيتي ايجاد شد كه يارانه 30هزار توماني به حدود 240هزار دانشجو و طلبه تحويل شود. با اين حال حدود 9300نفر از اين افراد كه مبلغ 30هزار تومان را به‌حساب ريخته بودند، موفق نشدند كارت خود را دريافت كنند. اين گروه از اول شهريور با مراجعه به شعب بانك صادرات سراسر كشور سهم 30هزار توماني خود را دريافت مي‌كنند.

حسين‌پور گفت: اگر كسي مبلغي هر چند اندك در كارت خود دارد و از نمايشگاه خريد نكرده است، مي‌تواند با پرداخت نيمي از اين مبلغ نسبت به اخذ باقيمانده آن از بانك اقدام كند. جاي كتاب در سبد خانوار زماني اولويت ششم و هفتم بود اما متأسفانه امروز از 10اولويت اول خارج شده و دولت تلاش مي‌كند جايگاه كتاب در سبد خانوار بهتر شود.

 

کد خبر 270027

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha