یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

گروه حوادث: با دستگیری سردسته باند بزرگ زورگیری در پایتخت، عملیات 2 ساله پلیس برای دستگیری این سارق تحت تعقیب فیوج به پایان رسید.

این سارق بین‌المللی تا کنون به 100 فقره زورگیری با جعل عنوان پلیس اعتراف کرده‌است.

از آخرین روزهای بهمن ماه 84 با شناسایی 6 عضو یک باند بزرگ از سارقان فیوج که اخاذی‌های کلانی را در پایتخت رقم زده بودند، عملیات گسترده پلیسی برای شناسایی  آنها و سردسته باند در اداره 5 آگاهی تهران بزرگ کلید خورد.

بررسی‌ها نشان می‌داد اعضای این باند تحت عنوان مامور پلیس و در حالی که تجهیزات کامل پلیسی و حتی اسلحه به همراه داشتند پس از شناسایی مشتریان بانک ها و افراد ثروتمند با اتهامات دروغین حمل موادمخدر، ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم و ... اقدام به بازرسی بدنی و خودروی آنها کرده و اموال آنها را  به سرقت می‌بردند.

دستگیری 6 عضو باند

با گذشت 2سال از آغاز تحقیقات، مدتی قبل کارآگاهان پلیس در جریان یک عملیات اطلاعاتی توانستند 6 عضو باند را دستگیر کرده و آنها را تحت بازجویی قرار دهند.

در جریان بازجویی از اعضای این باند بود که آنها با اعتراف به زورگیری‌ها مدعی شدند باند  زور گیری از سوی مردی به نام لالوخان معروف به لالون هدایت می‌شود.

با بررسی سوابق متهمان ،کارآگاهان دریافتند لالوخان یکی از سارقان بین‌المللی‌است که از 2 سال قبل تحت تعقیب قرار دارد، اما وی هر بار با عوض کردن مخفیگاه خود عملیات دستگیری را ناکام می‌گذاشت.

با مشخص شدن این موضوع بار دیگر تحقیقات تخصصی برای شناسایی مخفیگاه این سارق  فیوج تحت نظر بازپرس شعبه 5 دادسرای جنایی آغاز شد و این بار ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی با بهره‌گیری از شگردهای پلیسی مخفیگاه لالوخان را در شهرک اندیشه رد زنی کردند.

کارآگاهان پلیس هنگامی که از حضور سارق بین‌المللی در مخفیگاهش مطمئن شدند آنجا را در یک عملیات ضربتی تحت محاصره درآوردند اما وی که متوجه موضوع شده بود قصد فرار داشت که با شلیک هوایی و درگیری پلیسی سرانجام مجبور به تسلیم شد و به این ترتیب پس از 2 سال زندگی مخفی روز چهارشنبه همراه برادرش و زنی 60 ساله بازداشت شد.

اعتراف به 100 بار سرقت

سرگرد محمد نظری مسئول اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام  این خبر گفت: در حالی که از منزل این مرد تعداد زیادی مدارک جعلی کشف شده است وی در ابتدا منکر ارتکاب هر گونه سرقت بود، اما هفتم مرداد ماه وقتی در اداره پنجم آگاهی با دیگر متهمان مواجهه حضوری داده شد دیگر راه‌ فراری نداشت و اعتراف کرد که از زمان راه‌اندازی این باند بیش از 100 فقره سرقت با شیوه معرفی خود تحت عنوان جعلی مامور انتظامی مرتکب شده است.

شاکیان بیایند

در حالی که احتمال داده می‌شود تعداد سرقت‌های باند لالوخان بیش از اعترافات آنها باشد، بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی با صدور دستور انتشار تصویر متهمان بدون پوشش چهره از مالباختگانی که این سارق را شناسایی کرده‌اند خواست برای اعلام شکایت مراجعه کنند.

کد خبر 27728

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز