جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

گروه حوادث: سارقان نقابدار که پس از حمله به بانک ملی گرمسار و زندانی کردن کارکنان و مشتریان در گاوصندوق بانک، دست به سرقت 230 میلیون تومانی زده بودند از سوی پلیس شناسایی و یکی از آنها به دام ماموران افتاد.

سارقان مسلح در بانک

ظهر 11 تیرماه، 4 مرد نقابدار که مسلح به کلاشینکف و کلت کمری بودند پا به بانک ملی شعبه ایوانکی گرمسار گذاشته و با تهدید پرسنل بانک و مشتریان آنها را در گوشه‌ای از بانک جمع کردند.

سارقان که پس از شلیک چند تیر هوایی لوله سلاح خود را به سوی گروگان‌هایشان گرفته بودند به سرعت دست به کار شده و پس از جمع آوری  235 میلیون تومان پول و چک مسافرتی، کارمندان و مشتریان را به گاوصندوق بزرگ بانک منتقل کرده و پس از بستن در گاو صندوق با دو دستگاه موتورسیکلت از محل گریختند.

پس از این سرقت عجیب یکی از مشتریان که توانسته بود تلفن همراهش را از دید سارقان مخفی کند با پلیس 110 تماس گرفت و به این ترتیب ماموران در جریان این سرقت میلیونی قرار گرفتند.

با حضور ماموران در بانک تمامی محبوس شدگان از گاوصندوق بانک خارج شدند و تحقیقات پلیسی برای شناسایی سارقان آغاز شد.

مدتی بعد در حالی که بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد سارقان از نبود دوربین در بانک باخبر بوده و احتمالا از اهالی همان اطراف هستند کارآگاهان بررسی‌های خود  را بر روی چک‌های مسروقه متمرکز کرده و متوجه شدند این چک‌ها از سوی افرادی با هویت‌ جعلی در طلافروشی‌های تهران در حال خرج شدن است.

به این ترتیب پرونده به اداره  یکم آگاهی تهران انتقال یافت و در بررسی‌ها مشخص شد سارقان برای آنکه کسی به آنها شک نکند همراه با اعضای خانواده‌شان به طلافروشی‌های تهران رفته و با استفاده از چک‌های مسروقه اقدام به خرید طلا و جواهر می‌کنند.

به این ترتیب محل‌هایی که سارقان برای خرید به آنجا می‌رفتند تحت مراقبت پلیس درآمد و چند روز بعد کارآگاهان متوجه فردی شدند که با استفاده از چک‌های مسروقه از یکی از طلافروشی‌ها 4 میلیون تومان طلا خریده بود.

در حالی‌که دوربین مدار بسته طلا فروشی چهره این مرد را ضبط کرده بود، خانه وی در یکی از روستاهای ورامین به محاصره پلیس درآمد و ماموران در یک عملیات او را دستگیر کردند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان- رئیس پلیس آگاهی تهران- با بیان این خبر گفت: هنگام دستگیری این مرد همسرش قصد داشت  چک‌ها را که زیر کاشی های خانه مخفی بود برداشته و به جای دیگری ببرد که ماموران متوجه ماجرا شده و او را نیز دستگیر کردند.

کد خبر 28101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز