مرد کلاهبردار با استفاده از چک‌های بلامحل خودروی لوکس و گران‌قیمت می‌خرید و با فروش آنها زیر قیمت بازار مبالغ هنگفتی به جیب می‌زد.

سارق

اين مرد با اين شگرد چندين خودروي بنز، بي‌ام‌و، پورشه، تويوتا لندكروز و... را از طعمه‌هايش خريد و با فروش آنها دست به كلاهبرداري چند ميليارد توماني زد.متهم كه يك مجرم سابقه‌دار به نام مجتبي است درحالي‌كه لباس‌هاي شيك و گران‌قيمت مي‌پوشيد، راهي نمايشگاه‌هاي فروش خودروهاي مدل بالا مي‌شد تا نقشه‌اش را عملي كند. او آخرين بار به قصد خريد يك بنز S500كه صدها ميليون تومان قيمت داشت راهي نمايشگاهي در شمال تهران شد و با چرب زباني توانست اعتماد صاحب نمايشگاه را جلب كند. اين مرد سپس به بهانه‌ اينكه مي‌خواهد ماشين را امتحان كند سوار آن شد تا دوري بزند اما ماشين را دزديد و فرار كرد.

با شكايت صاحب نمايشگاه، تحقيقات پليس براي دستگيري سارق خوش‌اشتها شروع شد و مأموران با ردگيري اين خودرو توانستند چند روز بعد آن را در محدوده بزرگراه حقاني شناسايي و متوقف كنند. راننده خودرو دستگير شد و در بازجويي‌ها مدعي شد كه خودرو را از يكي از دوستانش كه نمايشگاه خريد و فروش خودرو دارد، خريده است. مأموران به سراغ صاحب نمايشگاه رفتند و او نيز مدعي شد كه ماشين گران‌قيمت را از جواني به نام مجتبي خريداري كرده است. وي گفت: چند روز پيش مرد جواني كه لباس‌هايي شيك و گران‌قيمت پوشيده بود به مقابل نمايشگاه آمد و گفت كه مي‌خواهد بنزش را بفروشد. مبلغي كه او گفته بود، چند ميليون تومان زير قيمت بازار بود. براي همين خودم آن را خريدم و پس از آن به يكي از دوستانم فروختم.

مرد نمايشگاه‌دار ادامه داد: قرار بود چند روز پس از معامله، مجتبي به دفترخانه بيايد تا سند ماشين را به نام خريدار منتقل كند و بقيه پول ماشين را بگيرد اما او پس از اينكه بخشي از پول را گرفت، موبايلش را خاموش كرد و ديگر به تماس‌هايم پاسخ نداد و حالا متوجه شدم كه او ماشين گران‌قيمت را دزديده و همه حرف‌هايش دروغ بود.با اطلاعاتي كه صاحب نمايشگاه از مجتبي ارائه كرده بود مأموران توانستند اين مرد را شناسايي كنند.

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه وي جواني 29ساله است كه سوابق متعددي در زمينه جعل و كلاهبرداري دارد و بارها دستگير شده و به زندان افتاده است. در ادامه تحقيقات مخفيگاه مجتبي در يك برج مسكوني در تجريش شناسايي شد. مأموران راهي اين برج شدند اما برخي از ساكنان آنجا كه مجتبي را مي‌شناختند، مدعي شدند كه او فرد بسيار محترمي است كه در زمينه واردات خودرو فعاليت دارد و محال است يك كلاهبردار باشد! با اين حال مأموران وارد مخفيگاه او شدند و وي را دستگير كردند. همزمان در پاركينگ برج 2خودروي بي‌ام‌و و هيوندا كشف شد كه تحقيقات نشان مي‌داد مجتبي آنها را با استفاده از چك‌هاي بلامحل خريداري كرده است.

  • شگرد تمام حرفه‌اي

صاحب خودروي بي‌ام‌و شناسايي شد و پس از حضور در اداره آگاهي درباره نحوه فروش ماشينش گفت: روزي كه مجتبي براي خريد بي‌ام‌و به نمايشگاه من آمد، سوار يك بنز بود. او مي‌گفت كه بنز را فروخته و قصد دارد ماشين جديد بخرد. بعد از انتخاب يك بي‌ام‌و، چكي به تاريخ روز بعد به من داد و شرط كرد كه به محض تحويل گرفتن ماشين، چك وصول شود. من براي اطمينان با بانك تماس گرفتم و مطمئن شدم كه در حساب او چند‌صد ميليون تومان موجود است. براي همين با خيال راحت با وي وارد معامله شدم و قرار شد روز بعد مجتبي ماشين را تحويل بگيرد. آن روز وقتي آمد، قولنامه‌ نوشتيم و ماشين را به او تحويل دادم و وي رفت. چون بعدازظهر بود و بانك تعطيل بود، مجبور شدم تا روز بعد صبر كنم اما صبح روز بعد وقتي به بانك رفتم متوجه شدم كه حساب او خالي است. مجتبي روز قبل بعد از اينكه از نمايشگاه من خارج شده به بانك رفته و حسابش را خالي كرده بود. پس از آن بود كه فهميدم چه كلاهي سرم رفته و او يك كلاهبردار بوده است.

  • شكايت‌هاي سريالي

با دستگيري مرد كلاهبردار پرونده او ابعاد گسترده‌تري يافت و مشخص شد كه اين مرد با اين شگرد خودروهاي مختلفي ازجمله بنز، بي‌ام‌و، پورشه، تويوتا لندكروز و... را خريده و در ازاي آنها چك‌هاي بلامحل به فروشنده‌ها داده است. سرهنگ رحيم فرزام، رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: متهم در بازجويي‌ها به خريد ده‌ها خودروي لوكس و گران‌قيمت با استفاده از چك‌هاي بلامحل اعتراف كرد و كساني كه با اين شگرد فريب خورده‌اند مي‌توانند براي شناسايي و شكايت از او به پايگاه يكم آگاهي مراجعه كنند.

کد خبر 281800

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha