مرد شیاد با معرفی خودش به‌عنوان تاجر ترکیه‌ای سد راه افراد در خیابان‌های مختلف تهران می‌شد و به بهانه‌ اینکه می‌خواهد با پول‌های ایرانی آشنا شود دست به کف‌زنی می‌زد.

متهم

نخستين شكايت از اين مرد اواسط مهرماه امسال در كلانتري 126تهران مطرح شد. شاكي كه مرد جواني بود در تشريح ماجرا گفت: صبح امروز در حال بازگشت از بازار ميوه وتره بار بودم كه مردي به طرف من آمد. فارسي را به سختي حرف مي‌زد و معلوم بود كه خارجي است. مي‌گفت كه تازه وارد ايران شده و با پول‌ رايج كشور و همچنين كارت‌هاي اعتباري آشنايي ندارد. من هم براي كمك به او چند اسكناس و تراول چك كه همراه داشتم و به همراه تعدادي كارت عابربانك كه در كيف بود، به او نشان دادم.

اين مرد بعد از اينكه نگاهي به آنها انداخت، همه را پس داد و بعد از كلي تشكر سوار ماشين شد و رفت. من هم به طرف خانه به راه افتادم اما وقتي رسيدم و گوشي‌ام را چك كردم، متوجه چند پيامك بانكي شدم كه از برداشت پول از يكي از حساب‌هايم حكايت داشت. وقتي پيامك‌ها را چك كردم، فهميدم كه در چند مرحله 5ميليون تومان از يكي از حساب‌هايم برداشت شده است. وقتي كارت‌هاي عابربانكم را بررسي كردم ديدم كه يكي از آنها نيست. من رمز آن كارت را رويش يادداشت كرده بودم و همان لحظه به ياد آن مرد خارجي افتادم و فهميدم كه وي هنگام بررسي كارت‌هاي عابربانكم، با ديدن رمز يكي از آنها، آن كارت را سرقت كرده است.

اظهارات مرد جوان نشان مي‌داد كه او در دام يك كف‌زن گرفتار شده است؛ سرقتي تكراري و نخ‌نما كه از سال‌ها قبل در نقاط مختلف كشور رخ داده و هنوز هم ادامه دارد. مأموران همچنين حدس زدند كه تاجر تركيه‌اي يكي از كف‌زن‌هاي سابقه‌دار است كه با معرفي خودش به‌عنوان فردي خارجي، دست به سرقت از مالباخته زده است.

با اين اطلاعات مأموران به چهره‌نگاري مرد سارق پرداختند و با بررسي بانك اطلاعاتي پليس توانستند سارق‌ كف‌زن را شناسايي كنند. او يكي از مجرمان‌ حرفه‌اي و سابقه‌دار به نام مرتضي بود كه سوابق زيادي در كف‌زني داشت. با دستگيري اين مرد، او در جريان بازجويي‌ها علاوه بر سرقت از مالباخته، به ده‌ها سرقت ديگر با همين شگرد در نقاط مختلف تهران اعتراف كرد.

او مدعي شد كه كف‌زني را از سال‌ها قبل از اقوامش آموخته و پس از اينكه به بهانه آشنايي با پول ايراني، تراول‌چك‌هاي طعمه‌هايش را در دست مي‌گرفت با شگردي شبيه تردستي تعداد از آنها را در دست مخفي مي‌كرد و بقيه را به مالباخته‌ برمي‌گرداند؛ بي‌آنكه مالباخته متوجه سرقت شود. سرهنگ گزافي، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: بيشتر سرقت‌هاي اين مرد در شمال تهران صورت گرفته و قاضي پرونده با صدور مجوز انتشار عكس بدون پوشش متهم از شاكيان احتمالي خواسته است به پايگاه چهارم آگاهي مراجعه كنند.

کد خبر 282085

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha