همشهری آنلاین: گروه موسوم به هکرهای داعش، اطلاعات شخصی صدها نظامی آمریکایی را منتشر کرد.اندی گالاکِر خبرنگار شبکه از واشنگتن گزارش داد وجود گروه موسوم به "سپاه هکرهای دولت اسلامی" هنوز تأیید نشده و منبع تهدیدهای آن نیز نامشخص است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، با وجود این، این گروه اطلاعات مربوط به صد نفر از پرسنل ارتش از جمله نام، آدرس و در برخی موارد درجه نظامی آنها را بر روی اینترنت فاش کرده است.

آنها با این کار قصد دارند هواداران باصطلاح «تک رو» داعش را به کشتار این مقامات نظامی تشویق کنند. در پایگاه اینترنتی سپاه هکرهای داعش نوشته شده است: « آنها را در سرزمین های خودشان قتل عام کنید؛ زمانی که در خیابان های کشورشان قدم می زنند، تا سرحد مرگ با چاقو به آنها ضربه بزنید».

این مسئله برای مقامات آمریکا بسیار نگران کننده است. «سپاه هکرهای دولت اسلامی» اعلام کرد برای دستیابی به این اطلاعات، وبسایت های نظامی را هک کرده است. با وجود این، مسئولان وزارت دفاع آمریکا معتقدند احتمالاً این گونه نیست و بخش زیادی از اطلاعات مانند نام و آدرس های پرسنل ارتش آمریکا در رسانه‌های اجتماعی موجود است و نام برخی از این افراد حتی در مقاله‌های روزنامه‌ها نیز منتشر شده است. از قضا، اکثر این صد نفر نیز در حملات هوایی داخل سوریه، عراق و یمن نقش داشته اند. اما روشن است که این مسئله، نگرانی مقامات آمریکا را برانگیخته است و آنها با خانواده های همه این افراد تماس گرفته اند. همچنین به پرسنل نظامی یادآوری کردند که درباره انتشار پیام ها و اطلاعات شخصی خود در رسانه های اجتماعی مراقب باشند.

کد خبر 290425

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha