همشهری آنلاین: دنیس مک داناو، رئیس دفتر باراک اوباما گفت رژیم صهیونیستی باید به اشغال ۵۰ ساله کرانه باختری پایان دهد.

دنیس مک داناو

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های خبری، مک داناو دوشنبه (3 فروردين) به انتقاد از شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری پرداخت و تاکید کرد که آمریکا هرگز از الحاق این منطقه به این رژیم حمایت نخواهد کرد.

رئیس دفتر اوباما این سخنان را در جمع اعضای گروه «جی استریت» بیان کرده که یک گروه حامی رژیم صهیونیستی و در عین حال منتقد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر راستگرای آن رژیم است.

مک داناو، با بیان اینکه «اسرائیل نمی‌تواند ملت دیگری را برای ابد کنترل کند»، هشدار داد که چنین کاری به انزوای کامل رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: آمریکا نمی‌تواند وانمود کند که بنیامین نتانیاهو با تشکیل یک دولت فلسطینی مخالفت نکرده است.

پایگاه خبری بی بی سی در ادامه افزود: دنیس مک داناو همچنین در بخش دیگری از سخنانش، اقدامات عده‌ای از نمایندگان کنگره در مخالفت با توافق هسته‌ای با ایران را مورد انتقاد قرار داد.

وی، تلاش نمایندگان برای الزامی کردن تصویب توافق احتمالی در کنگره را ضربه به تلاش‌های دیپلماتیک دولت برای برای حل مساله هسته‌ای دانست.

وی افزود که چنین مصوبه‌ای، همچنین آمریکا را از متحدانش جدا و اتحاد بین‌المللی لازم برای مقابله با ایران را دچار شکاف می‌کند.

رئیس دفتر باراک اوباما تاکید کرد: این کار، همچنین رویه غلطی را ایجاد می‌کند که توانایی روسای جمهور آینده را در انجام مذاکرات دیپلماتیک محدود می‌کند.

کد خبر 290502

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha