چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

مهدی شادمانی: اگرکی روش هم نمی‌خواست نسل تیم ملی را تغییر بدهد مربیان لیگ برتر او را مجبور می‌کردند.

فوتبال ساحلی

تا همين چند روز قبل يك تركيب 11نفره از بازيكنان اصلي تيم ملي بدون تيم بودند و هنوز هم 6يا 7نفرشان بدون تيم هستند. بازيكنان مسني كه با توجه به قيمت هايشان به درد ليگ برتر هم نمي‌خورند چه برسد به اينكه در تيم ملي بازي كنند.آنها از ليگ برتر بيرون مانده‌اند و به‌زودي از تيم ملي هم دور مي‌شوند.اين ماجرا شايد از نظر جو رسانه‌اي به كي‌روش كمك كندكه بازيكنان با كيفيت‌تر را به تيم ملي دعوت كند اما مدل شروع ليگ برتر دوباره كي‌روش را مجبور خواهد كرد كه بدون توجه به ليگ تصميم‌گيري كند.

نزديك به نيمي از روزهاي نقل و انتقالات صرف جذب مدير و مربي براي اكثر تيم‌هاي ليگ برتري شده و به جرأت مي‌توان گفت كه هنوز 40درصد ليگ برتر تيم‌هاي كاملي ندارند و ‌باقي‌شان هم كه كامل شده‌اند فقط 10روز تا 2هفته تمرين كرده‌اند.اين اتفاقات آماري شبيه به فاجعه توليدكرده است.

تيم ملي به يك ليگ پويا نياز دارد، ليگ پويا به تيم‌هاي آماده و تيم‌هاي آماده هم لابد به پول، اين بماند كه پول از كجا مي‌آيد اما فعلا حال تيم ملي به‌خاطر ليگ برتر خوب نيست اما به‌زودي كي‌روش بايد در مسابقات مقدماتي جام جهاني هم به جاي خودش و هم به جاي اين مشكلات توضيح بدهديا اينكه همه مشكلات را خودش حل كند.

ديرشروع شدن ليگ برتر بد هست اما كم كم مي‌شود از ليگ برتر انتظار كيفيت بيشتر داشت؛ اواسط هفته سازمان ليگ فوتبال استفاده از جليقه‌هاي جي پي اس در زمان بازي را مجاز اعلام كرد. اتفاقي كه مي‌تواند هم مدل آماده‌سازي‌ بازيكنان را تغيير دهد و هم آمار درستي از عملكرد بازيكنان در اختيار مربيان باشگاهي و ملي قراردهد. سال قبل نفت از اين سيستم استفاده مي‌كرد، امسال سپاهان و ذوب‌آهن هم استفاده مي‌كنند و سايپا هم سفارش خريد جليقه‌ها را داده است. اين درست كه ليگ دير شروع شده اما اگر همه تيم‌ها از چنين تكنولوژي‌هايي استفاده كنند كار كي‌روش براي انتخاب آماده‌ترين‌هاي ليگ بسيار ساده‌تر و البته دقيق‌تر مي‌شود.

تيم ملي فوتبال ساحلي هم به جمع 8تيم نهايي جام جهاني رسيده است. تيمي كه بازيكنانش مدت زيادي است كنار هم بازي مي‌كنند و نسبت به سال‌هاي گذشته امكانات بيشتري هم دارند. تيمي كه البته حاصل يك سيستم نيست و حاصل كار فردي بازيكنان است.

اگر تيم فوتبال ساحلي ايران بتواند امشب تاهيتي را در مرحله يك چهارم نهايي جام جهاني شكست دهد براي اولين بار به نيمه نهايي اين رقابت‌ها صعود خواهد كرد. تيم فوتبال ساحلي ايران براي اولين بار‌ در جام جهاني 2006 حضور داشت. تيمي كه پشتوانه‌اي سيستماتيك ندارد و بعد از آن جايگزيني ندارد. با اين حال اميدواريم كه تيم ملي امروز در ساعت 22در برابر تاهيتي در يك چهارم جام جهاني خوش بدرخشد.

کد خبر 301208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha