همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با ابراز تأسف از این‌که در جریان حادثه فرودگاه جده، برخی از تریبون‌های رسمی خواستار تعطیلی فریضه حج شده بودند، گفت: این افراد اگر قرآن و روایات را خوانده بودند هرگز این حرف را نمی‌زدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر

به گزارش رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران از فریضه حج به عنوان رکن دین و از مهم‌ترین فرایض جامع‌الاطراف در اسلام نام برد و گفت: دستیابی به تأثیر حج در جامعه و سطح جهان نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی با بیان این‌که حج فرصت طلایی برای همه مسلمانان است، افزود: هر انسان با استعدادی که از سفر معنوی حج به درستی استفاده کند، تأثیر آن را با توجه به تحول روحی و اخلاقی که این سفر دارد، در روح و جسم خود خواهد دید.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به ظرفیت‌های حج اظهار داشت: آثار و برکاتی که این فریضه دارد در هیچ یک از فرایض دینی به صورت یکجا دیده نمی‌شود که از آن جمله می‌توان به بخشش گناهان گذشته و آرامش روح انسان، اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر از نورانی شدن انسان، دستیابی به خیر دنیا و آخرت، دستیابی به بهشت، استجابت دعا، محشور شدن با پیامبران، شهدا و صالحین و ایمن شدن از عذاب الهی به عنوان دیگر آثار و برکات فریضه معنوی حج نام برد.

وی افزود: کسی که با توجه به همه جهاتی که برای حج در نظر گرفته شده است، حج به جا می‌آورد، خداوند او را فردای قیامت از عذاب الهی حفظ می‌کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با مهم خواندن شکل به جا آوردن حج، ابراز کرد: دوره تمرینی برای حاجی در نظر گرفته می‌شود که اگر این تمرین را به درستی انجام دهد و محرم وارد خانه خدا شود، آنجا به قرب الهی راه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به برکات اجتماعی حج، اظهار داشت: وحدت‌آفرینی از برکات اجتماعی حج است و مسلمانان جهان می‌توانند در این سفر پربار برای مسائل و مشکلات مهم جهان و آینده کشورهای خود چاره‌اندیشی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در بخش دیگری از سخنان خود پیش از بیان ویژگی‌های دو شهر مکه و مدینه، به حادثه فرودگاه جده اشاره کرد و گفت: چقدر افراد در این‌ باره خلاف دین و علیه حاجی در فضای مجازی مطلب تولید کردند.

وی با بیان این‌که خطاب کردن حج‌گزار به عنوان یک حرکت ضد ارزشی خیانتی بود که از سوی این افراد ضد دین صورت گرفت، تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای تحت تأثیر این موضوع قرار گرفتند و حتی برخی از تریبون‌های رسمی گفتند حج را تعطیل کنید.

سرپرست حجاج ایرانی با تأکید بر این که موافقان تعطیلی حج اگر قرآن و روایات را خوانده بودند هرگز این حرف را نمی‌زدند، گفت: باید با آن حادثه برخورد شود اما آیا یک حادثه به وجود ‌آید حج با همه این ظرفیت‌ها باید تعطیل شود، باید مراقب باشیم.

وی با بیان این‌که حج و حاجی یک ارزش هستند و باید این ارزش‌ها را حفظ و از همه ظرفیت‌هایش به نفع اسلام و مسلمانان استفاده کنیم، ابراز کرد: با بصیرت و آمادگی کامل حج را به کانون معارف الهی و وحدت امت اسلامی تبدیل کنیم.

کد خبر 304545

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha