سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس ایستگاه قطار متفاوت ژاپنی‌ها، گربه‌ای به نام تاما اوایل سال ۲۰۱۵ از دنیا رفت، و جایگاه خود در شبکه ۲۷ هزار کیلومتری ریل‌های راه‌آهن این کشور را خالی گذاشت.

گربه

براساس گزارش CNN، اكنون پس از پايان دوره 50 روزه سوگواري رايج در ژاپن، گربه‌اي جديد رياست يك ايستگاه‌ قطار در ژاپن را به عهده گرفته‌است. تاما، رئيس ايستگاه سابق در سال 2007 به صورت افتخاري به رياست ايستگاه متروكه كيشي انتخاب شد و همين موضوع اين ايستگاه را از بحران مالي و سكون نجات داد، از اين رو پس از مرگ تاما،‌ گربه‌اي ديگر به جانشيني او انتخاب شده‌است.

گربه

پيش از استخدام تاما،‌اين خط 14.5 كيلومتري سالانه چهار ميليون دلار ضرر مي‌داد، زيرا روزانه تنها پنج هزار مسافر از آن استفاده مي‌كردند. زماني كه آخرين كارمند نيز اين ايستگاه را در سال 2006 ترك كرد، تاما در ايستگاه باقي‌ماند و پس از انتخابش به عنوان رئيس افتخاري ايستگاه، تعداد مسافران 10 درصد افزايش پيدا كرد. به طور كلي اثر حضور تاما در اين ايستگاه 8.9 ميليون دلار به اقتصاد محلي كمك كرده‌است. در مراسم تشييع اين گربه بيش از سه هزار نفر حضور داشته‌اند.

اكنون نيتاما، دستيار تاما گربه‌اي است كه توانسته با كنار زدن ديگر كانديداها،‌ رياست ايستگاه قطار كيشي در منطقه كينوكاواي استان واكاياما را به عهده بگيرد. اين گربه از مدرسه مخصوص گربه‌ها فارغ التحصيل شده‌است. در اين مدرسه گربه‌ها بايد رفتاري آرام و سازگار با انسان‌ها از خود نشان دهند و بپذيرند كه در حين حضور در ايستگاه كلاه ويژه رئيس ايستگاه را به سر داشته‌باشند.

اين گربه پنج ساله در يك روز باراني زير يك ماشين پيدا شده و شركت ترامواي برقي اوكاياما سرپرستي او را به عهده گرفته‌است. پيش از اين نيز نيتاما رياست ايستگاه ايداكيسو را به عهده داشته‌است.

کد خبر 304996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha