سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۷:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای عالی بورس و اوراق بهادار در آخرین جلسه خود مجوز تاسیس نخستین شرکت تامین سرمایه را با نام "امین خزائن" و با سرمایه یک هزار میلیارد ریال صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بورس تهران، علی صالح‌آبادی - سخنگو و رییس سازمان بورس - با این مطلب افزود: مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین خزائن پس از برگزاری مجمع موسس این شرکت تعیین خواهد شد.

وی ادامه داد: اساسنامه شرکت تامین سرمایه امین خزائن پس از تصویب در هیات مدیره به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه خواهد شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: سازمان بورس تمامی مدارک و مستندات این شرکت را مطابق با ضوابط شرکت های تامین سرمایه بررسی خواهد کرد تا شرکت امین خزائن به عنوان اولین شرکت تامین سرمایه فعالیت خود را آغاز کند.

صالح‌آبادی در مورد دیگر تصمیم‌های نشست اخیر شورای عالی بورس اظهار داشت: در این جلسه ضوابط فعالیت بازارهای [مفاهیم پایه بورس: بازارها] خارج از بورس (OTC) به تصویب شد و به زودی متن کامل ضوابط فعالیت بازارهای خارج از بورس پس از انجام برخی تغییرات از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر می شود.

رییس سازمان بورس همچنین از تشکیل صندوق ها و سبدهای سرمایه‌گذاری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این صندوق‌ها و سبدهای سرمایه‌گذاری برای افرادی که اطلاعات محدودی از بازار سرمایه دارند، طراحی شده است.

وی ادامه داد: همکاری سها‌مداران با صندوق‌ها و سبدهای سرمایه‌گذاری باعث خواهد شد تا ریسک کاهش و بازدهی بیشتری نصیب آنها شود.

صالح آبادی همچنین در مورد شرکت‌هایی که شرایط ورود به بازار سرمایه را ندارند، گفت: مکانیزم بازار خارج از بورس ( OTC ) برای این گونه شرکت‌ها طراحی شده است تا آنها بتوانند وارد بازار سرمایه شوند.

وی با بیان اینکه بورس پتانسیل‌های فراوانی برای جذب سرمایه‌های مردمی دارد، گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری مردم در کالاهای واقعی باعث ایجاد تورم در جامعه شده است، اما در صورتی که اقشار مختلف جامعه پس‌اندازهای خود را در بورس سرمایه‌گذاری کنند علاوه بر کسب بازدهی و سود لازم از تورم و گرانی در کشور جلوگیری خواهد شد.

کد خبر 30568

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز