شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

گروه بورس: تا پایان امسال شرکتی به تابلوی غیررسمی یا چهارم منتقل نمی‌شود.

علی رحمانی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار، درباره حذف شرکت‌های جدید از تابلوی فرعی بورس توضیح داد: براساس برنامه جدید قرار نیست شرکت جدیدی تا پایان امسال به تابلوی چهارم یا تابلوی غیررسمی منتقل شود.

وی تأکید کرد: البته با راه‌اندازی بازار خارج از بورس (OTC) تعداد دیگری از شرکت‌ها از بورس حذف و به آن بازار منتقل خواهند شد.

قرار  است بازار خارج از بورس بهار سال آینده راه‌اندازی شود.پیش از این مسئولان سازمان و شرکت‌ بورس اعلام کرده بودند تا پایان امسال یک‌سری شرکت‌های جدید از تابلوی فرعی حذف و به تابلوی غیررسمی منتقل خواهند شد.

در سال گذشته شورا و سازمان بورس تصمیم گرفتند نام 89 شرکت را به دلایل متعدد؛ از قبیل حجم پایین معاملات، تعداد کم سهام شناور آزاد و شفاف  نبودن اطلاعاتی از بورس حذف کنند.

به همین منظور شورای بورس با ایجاد تابلوی جدیدی به نام تابلوی غیررسمی یا تابلوی چهارم، این شرکت‌ها را به این تابلو منتقل کرد و به آنها 6 ماه برای اصلاح عملکرد خود فرصت داد اما هیچ‌یک از این شرکت‌ها نتوانستند نظر بورس را تأمین کنند، به همین دلیل مسئولین اجرایی بورس تصمیم گرفتند معاملات این شرکت‌ها را به بازار خارج از بورس (OTC) منتقل کنند.

مدیر عامل شرکت بورس همچنین درباره رفع گره‌های معاملاتی که از آغاز شده، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است تا اطلاع‌رسانی به روز به موقعی در این مورد انجام شود.[آغاز رفع گره‌های معاملاتی]

کد خبر 30911

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز