چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۸:۰۹
۰ نفر

حاشیه از جشن شروع شد، وقتی امیر قلعه‌نویی درست پس از باخت تیم ناصر حجازی در انزلی، برای ملاقات با چند تن از بازیکنان استقلال تمایل ویژه‌ای از خود نشان داد و آنها را به ضیافتی دعوت کرد.

 البته پیش از این ملاقات بحث‌برانگیز نیز عده‌ای بابت تصمیم قاطع سرمربی آبی‌های پایتخت که در مصاحبه‌ای تأکید کرده بود: لیدرها حق ندارند به بازیکنان نزدیک شوند، چندان دل خوشی از شرایط تازه تمرینات استقلال نداشتند. آنها که توسط حجازی از نزدیک شدن به بازیکنان تیم استقلال در محل تمرین و هتل منع شده بودند، گویا برای به چالش کشیدن این تصمیم تازه حجازی انتظار یک باخت را داشتند.

 این اتفاق اما در انزلی رخ داد تا در اولین جلسه تمرینی آبی‌ها در شیرودی، عده‌ای علیه سرمربی ناکام هفته‌دوم شعارهایی را سر دهند. هرچند ماجرا خیلی زود پایان گرفت آنجا که طیف موافق حجازی درصدد بیرون کردن این عده از ورزشگاه برآمدند.

عکس‌: پیام ‌پارسایی

تغییر محل تمرین که حجازی آن را تلاش برای فرار از حاشیه قلمداد می‌کند هم حاصل چندانی برای او و تیمش در برنداشت، به طوری که به دنبال تساوی مقابل مس کرمان در هفته سوم، این بار این طیف مدعی‌تر از 2 هفته قبل، خود را به تمرینات استقلال رساندند تا در نهایت پس از درگیری دوباره میان هواداران، یکی از لیدرها به شدت مجروح و راهی بیمارستان شود.

وقتی علی فتح‌الله‌زاده به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال معرفی شد دیگر هیچ‌کس تردیدی در سرمربیگری ناصر حجازی نداشت. یک منبع آگاه می‌گوید: عصر همان روز سرمربی تیم‌ملی زودتر از همیشه تمرینات را رها کرد و به گوشه زمین آمد و خطاب به چند تن از دوستان قدیمی‌اش گفت: حالا ببینیم آقایان مدعی چه می‌کنند؟

 یک روز پس از ملاقات قلعه‌نویی با چند تن از بازیکنان استقلال این سرپرست باسابقه و البته دوست صمیمی ناصر حجازی بود که در مصاحبه‌ای حرکت قلعه‌نویی را اقدامی برای به حاشیه کشیدن استقلال خواند و با عبارات تندی از پشت‌پرده ‌ سخن گفت.

 ماجرا اما آنجایی شکل جالب‌تری به خود گرفت که حجازی در مصاحبه‌ای درست همان حرف‌هایی را مطرح نمود که قلعه‌نویی هرگز انتظارش را نداشت؛ چه اشکالی دارد که بازیکنان مربی سابق خودشان را ببینند. مگر خود من، مرفاوی را دوباره به استقلال دعوت نکردم. از نظر من این اتفاق اصلاً مهم نیست که چند بازیکن تیمم به ملاقات مربی سابق خود رفته‌اند.

 یکی از نزدیکان حجازی می‌گوید: طی یکی، دو هفته اخیر افراد مختلفی نزد حجازی از قلعه‌نویی نقل‌قول می‌کنند که سرمربی آبی‌ها ابداً نسبت به این حرف‌ها از خود واکنشی نشان نمی‌دهد.

 قلعه‌نویی و حجازی که طی این فصل احتمالاً نام‌های بسیار خبرسازی خواهند بود، برای برنده بودن در تنش سنتی‌شان نیاز به حمایت طیفی از مسئولان باشگاه استقلال دارند. اتفاقی که تا اینجا به نفع حجازی رخ داده. چه یکی از اعضای پرنفوذ این باشگاه در مصاحبه‌ای تأکید کرده: «ناصر حجازی می‌تواند در مورد بازیکنان، محل تمرینات و هر چیزی که به حوزه تیمش مربوط می‌شود، تصمیم بگیرد. حتی این حق طبیعی اوست که از گسترش ارتباط لیدرها با تیم جلوگیری کند. به‌خصوص آنجایی که دست‌های پشت پرده در کار است.»

در همین حال اظهارنظر جالب‌توجه علی فتح‌الله‌زاده که علاقه خاصی به ناصر حجازی دارد نیز از بازنده شدن قلعه‌نویی در بازی بیرون زمین خبر می‌دهد.مدیرعامل باشگاه استقلال که این روزها فشار حاشیه هواداران موافق قلعه‌نویی را امر چندان عجیبی قلمداد نمی‌کند، در مصاحبه‌ای به صراحت دست‌ حجازی را به نشانه برنده بودن بالا برده و تصریح کرده: تنها در یک حالت قلعه‌نویی را به استقلال می‌آورم و بعد این چنین ادامه می‌دهد: « اگر حجازی بخواهد.»

 او که پیش از این نیز پس از باخت تیم حجازی در انزلی در مقام حمایت از وی برآمد این بار به شکل متفاوتی نقش قلعه‌نویی را به چالش کشید. اما قلعه‌نویی دیروز در گفت‌وگو با ایسنا در مقام پاسخگویی برآمد: معتقدم که این روزها، استقلال بیش از هر زمان دیگری به آرامش نیاز دارد. ضمناً من استقلالی نیستم و افتخار می‌کنم که در مکتب شاهین بزرگ شده‌ام.

قلعه‌نویی در پاسخ به این‌که بعضی از استقلالی‌ها گفته‌اند که او استقلالی نبوده با بیان این مطلب می‌افزاید: پس از 18 سال بازی کردن در استقلال و مصدوم شدن دو پایم، دوستان گفته‌اند که استقلالی نیستم.

با این حال معتقدم که این تیم به آرامش نیاز دارد. من فعلاً سرمربی تیم‌‌ملی هستم و به استقلال فکر نمی‌کنم. باید منتظر باشیم مشخص شود که رئیس بعدی فدراسیون فوتبال کیست تا اگر خط فکری‌مان به هم نزدیک بود در مورد آینده تصمیم‌گیری کنیم. به هرحال فرقی نمی‌کند که من سرمربی تیم‌ملی باشم یا کسی دیگر.

فتح‌الله‌زاده زحمات زیادی کشیده و استقلال نیز تیم خوبی است اما با توجه به دگرگونی در ترکیب این تیم باید به آنها فرصت داد. هواداران هم باید صبور باشند. امیدوارم که استقلال در هفته‌های آینده نتایج دلخواه را کسب کند.

کد خبر 30652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز