مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

مشهد-خبرنگار همشهری: دهمین گردهمایی شهرداران کلانشهرها ومراکز استان‌ها در مشهد به کار خود پایان داد.

سید مهدی‌هاشمی معاون هماهنگی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها ودهیاری‌ها در روز پایانی این گردهمایی گفت: در مورد ارتقای علمی‌مدیران شاغل در شهرداری‌ها، تصمیمات خاصی گرفته شده که تأسیس دانشگاه مدیریت شهری از آن جمله است.

هاشمی‌گفت: در این گردهمایی30‌مصوبه داشتیم ودستور العمل‌های لازم برای این مصوبات صادر شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور گفت: ما بعد از سهمیه بندی بنزین حدود 20 درصد افزایش جابه‌جایی در ناوگان حمل ونقل عمومی‌داشتیم که درصدد توسعه آن هستیم. وی اظهار داشت: از سال گذشته تا کنون 6 هزار اتوبوس و30 هزاردستگاه تاکسی به ناوگان حمل ونقل عمومی‌افزوده شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها ودهیاری‌ها گفت: سازمان مدیریت بحران در کشورتأسیس می‌شود وکلیات آن در مجلس به تصویب رسیده است که زمان اجرا وجزئیات آن بستگی به نظر مجلس دارد.

هاشمی‌گفت: موضوع مسکن‌های استیجاری‏‏، ملکی و بافت‌های فرسوده از دیگر موضوعات این گردهمایی بود که با حضور وزیر مسکن بررسی و دستورات لازم در مورد آن صادر شد.

هاشمی‌در مورد 5/1‌میلیون واحد مسکونی در حال ساخت در کشور گفت: 300 هزار مورد از این واحدها روستائی و1200 مورد آن شهری است که این واحدها به افراد متاهل و زنان سرپرست خانوار که تا به حال مسکن دریافت نکرده‌اند و در همان شهر سکونت خود متقاضی هستند تعلق می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های مختلف بزرگداشت یکصدمین سالگرد تأسیس شهرداری‌ها از راه‌اندازی خبرگزاری شهرداری‌ها و روزنامه شهرداری‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کد خبر 30843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز