سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: درام ایسلندی «قوچ‌ها» موفق شد جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم تسالونیکی را دریافت کند.

قوچ ها

به گزارش مهر به نقل از اسکرین دیلی، فیلم بلند «قوچ ها» از ایسلند و درام شهری کلمبیایی «سرزمین و سایه» جوایز اصلی جشنواره تسالونيكي را به خانه بردند.

«قوچ‌ها» ساخته گریمور هاکونارسون کارگردان ایسلندی به عنوان بهترین فیلم پنجاه و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم تسالونیکی انتخاب شد و جایزه الکساندر طلا را برد.

این فیلم در رقابت با ۱۳ فیلم اول یا دوم کارگردانانی از سراسر جهان در بخش رقابتی جشنواره یونانی عنوان برنده را از آن خود کرد. «قوچ‌ها» که جایزه بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن امسال را نیز دریافت کرده بود درباره دو برادر است که ۴۰ سال با هم حرف نزده‌اند و در دو مزرعه همسایه در دهکده‌ای ساکت در ایسلند به پرورش گوسفند و قوچ مشغول هستند.

به رسم همیشگی جشنواره تسالونیکی که محصولات آمریکای لاتین همواره با دست پر از این جشنواره بیرون می‌روند، امسال نیز فیلم‌هایی از کلمبیا، آرژانتین، مکزیک و ونزوئلا جوایز اصلی بخش‌های رسمی و جانبی را از آن خود کردند.

درام کلمبیایی «سرزمین و سایه» ساخته سزار آسه و دو جایزه ویژه گروه داوری یعنی الکساندر نقره را دریافت کرد و جایزه مخاطبان و جایزه پارلمان یونان برای ارزش‌های انسانی را نیز از آن خود کرد.

فرانسیسکو وارون فیلمساز آرژانتینی نیز جایزه آلکساندر برنز را برای اولین فیلمش با عنوان «جاده‌ای به لاپاز» گرفت.

گابریل ریپستاین کارگردان مکزیکی برای ساخت فیلم «۶۰۰ مایل» عنوان بهترین کارگردان را به خود اختصاص داد. او امسال با این فیلم عنوان بهترین فیلم اول را از برلیناله گرفته بود. این فیلم جاده‌ای درباره فردی جنگی است که برای کارتل مواد مخدر در مکزیک کار می‌کند و یک مامور آمریکایی که تلاش دارد او را دستگیر کند.

لورنزو ویگاس از ونزوئلا نیز برای «از دور» جایزه بهترین فیملنامه را دریافت کرد. این فیلم که جایزه شیر طلای ونیز را برد، جایزه بهترین بازیگر مرد را برای آلفردو کاسترو نیز دریافت کرد. این فیلم درباره مرد میانسالی در کاراکاس است که مالک یک کمپانی است و ملاقات او با یک نوجوان ۱۷ ساله که سردسته یک گروه خلافکار است، زندگی هر دو را تغییر می‌دهد.

جایزه بهترین بازیگر زن نیز به دیوون کلر در فیلمی از میکا مگی محصول مشترک آلمان، یونان و آمریکا با عنوان «باغ وحش نوازش» رسید.

کد خبر 314195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha