همشهری‌آنلاین: احمد داووداوغلو،نخست‌ وزیر ترکیه اعلام کرد اختلاف‌های کنونی کشورش با روسیه به هیچ وجه اقدامی از پیش برنامه‌ریزی شده و "ما حتی در بدترین کابوس نمی‌توانستیم تصور کنیم که ممکن است چنین بحرانی بروز کند."

davutoglu

احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه با اشاره به این که آنکارا و مسکو از مدت‌ها پیش روابط نزدیک داشته‌اند، درباره ساقط کردن هواپیمای  سوخو-24 روسیه توضيح داد: این اقدامی عمدی و یا مانور تاکتیکی از پیش برنامه‌ریزی شده نبود. این حادثه‌ای غيرمعمول بود که در مرز با کشور در حال جنگ اتفاق افتاد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از خبرگزاری نووستی، از سوی دیگر، نخست‌وزیر ترکیه مدعی شد، نظامیان این کشور با هدف دفاع از مشاوران ترک و آموزش نیروهای محلی در شمال عراق مستقر شده و به این منظور در عراق باقی خواهند ماند.

داووداوغلو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "هابر" گفت: ما تدابیر لازم را برای جلوگیری از حمله‌هاي احتمالی به اردوگاه بعشیقه و همچنین در خصوص آرایش نیروهای نظامی مستقر در این منطقه اتخاذ کرده‌ایم. حضور نظامیان ترکیه در این منطقه ادامه خواهد یافت.

او افزود: نظامیان ترکیه با انگیزه آموزش نیروهای محلی در شمال عراق حضور دارند و ما اتهام‌هاي غیرقانونی بودن این حضور را نمی‌پذیریم.

کد خبر 318178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha