سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در اعلام نتایج رشته‌های مراکز تربیت معلم، دبیری و ستاره‌دار اشتباهی رخ نداده و ادعای دفتر فوق کذب محض است.

در این اطلاعیه آمده است 707 نفر اعلام شده توسط معاون دفتر آموزش و ارتقای آموزش و پرورش شامل 2 دسته هستند که جمعا 725 نفر است نه 707 نفر. دسته اول 468 نفرند که شامل افرادی می‌شوند که تا کنون از طرف وزارت آموزش و پرورش صلاحیت‌های عمومی و گزینش آنها به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال نشده است و این افراد برخلاف ادعای آموزش و پرورش قبول نهایی اعلام نشده‌اند هرچند که تمامی آنها دارای نمره علمی لازم هستند.

وضعیت این افراد تحت عنوان کد 111 که صلاحیت‌های عمومی و گزینشی در دست بررسی است  و  به محض حصول نتیجه اعلام خواهد شد.

در ادامه اطلاعیه آمده است دسته دوم 257 نفر از پذیرفته شدگان رشته‌های دبیری، دبیر فنی و ستاره‌دار در دانشگاههای تحت پوشش وزارت علوم هستند و نمره علمی لازم را دارا هستند.

همچنین براساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته سال 1386 پذیرش این افراد لزوماً به منزله اخذ تعهد نیست و بر اساس بند 5 تذکرات مهم، پذیرش دانشجو در رشته‌های دبیری، دبیر فنی و ستاره‌دار، وزارت آموزش و پرورش مختار است که این افراد را در صورت احراز شرایط مورد نظر درقالب نیاز و مجوزهای استخدامی جذب نماید.

 لذا ادعای مرتبط بودن این افراد با مراکز تربیت معلم کذب محض می‌باشد.

سازمان سنجش آموزش کشور با اظهار تاسف شدید از اظهارات فوق اعلام می‌دارد روند اعلام نتایج رشته‌های دبیری، دبیر فنی و ستاره‌دار و مراکز تربیت‌معلم براساس روال سالهای قبل (حداقل 15 سال گذشته) انجام شده  و تغییری صورت نگرفته است و تمامی افراد پذیرفته شده نمره علمی لازم را دارا بوده‌اند.

کد خبر 31913

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز