گروه اجتماعی: در کنکور 86 حدود 450 هزار داوطلب در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور پذیرفته می‌شوند که در مرحله اول نیز 900هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته خواهند شد.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور نیز تصریح کرد: دو روز قبل از گذاشتن کارنامه داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش‌، رمز ورودی داوطلبان از طریق سازمان سنجش، دانشگاه‌ها و وزارت آموزش و پرورش با هدف ورود به اینترنت برای رؤیت کارنامه و انجام انتخاب رشته، توزیع خواهد شد.

ابراهیم خدایی با بیان این‌که امسال فرصت انتخاب رشته داوطلبان به حدود 10 روز افزایش می‌یابد، گفت: سال‌های گذشته داوطلبان تنها دو روز برای انتخاب رشته و تحویل فرم تکمیل شده انتخاب رشته فرصت داشتند، ولی امسال فرصت انتخاب رشته اینترنتی داوطلبان حدود دو روز پس از رؤیت کارنامه‌ها آغاز شده و تا حداقل یک هفته ادامه خواهد داشت.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور نیز گفت: برگه حاوی شماره پرونده، شماره کاربر و رمز ورود داوطلبان کنکور 86 برای رؤیت ‌نتایج اولیه کنکور و انتخاب رشته هفته آینده توزیع می‌شود.

حسین توکلی اظهار کرد: ‌نتایج اولیه کنکور سال 86 گروه‌های آزمایشی 5 گانه برای کلیه داوطلبان شرکت کننده به صورت کارنامه در تاریخ‌هایی که متعاقباً اعلام خواهد شد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org  قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده برگه حاوی شماره پرونده، شماره کاربر و رمز ورود هر داوطلب به همراه دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته و دستورالعمل ورود به سایت و انتخاب رشته در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه دهم و یازدهم مرداد در همان شهرستان و همان حوزه‌های توزیع کارت ورود جلسه داوطلبان بر اساس سال تولد توزیع خواهد شد.

کد خبر 27177

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز