سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

علی اصغر محمدی: همزمان با اعلام نتایج اولیه کنکور، جزئیات انتخاب رشته اینترنتی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور امسال دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور اعلام شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این باره به همشهری گفت: برای همه داوطلبان کنکور امسال کارت رمز صادر شده است که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید پس از دریافت دفترچه راهنما با توجه به گروه‌های آزمایشی مجاز با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته و بر اساس رشته‌های تحصیلی مورد علاقه و کسب اطلاعات لازم در زمینه رشته مورد علاقه، نسبت به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل اقدام کنند.

عبدالرسول پورعباس افزود: به همه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته توصیه می‌شود با توجه به امکاناتی  که  در اولین روزهای مهلت انتخاب رشته  در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه احتمال انتخاب رشته برای داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته نیستند در مهرماه و در مرحله تکمیل ظرفیت برخی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وجود دارد از آنها خواست تا کارت رمز خود را دریافت کنند.

همچنین معاون سازمان سنجش آموزش کشور در باره انتخاب رشته به همشهری گفت: داوطلبان به ترتیب اولویت کد رشته محل‌های انتخابی خود را از میان کد رشته محل‌های مورد علاقه در فرم پیش نویس وارد کنند. همچنین هر داوطلب از گروه آزمایشی مجاز می‌تواند حداکثر 2 رشته نیمه متمرکز را نیز انتخاب کند.

حسین توکلی افزود: آخرین مهلت برای انتخاب رشته کنکور سراسری 86 تا ساعت 24 روز شنبه 20 مرداد ماه پیش‌بینی شده است و داوطلبان تنها در این فاصله زمانی می‌توانند با وارد کردن شماره پرونده، رمزکاربری انتخاب رشته کنند.

وی افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته با مطالعه کامل دفترچه انتخاب رشته بهترین و متخصص‌ترین فرد برای انتخاب رشته خود هستند که می‌توانند تنها بر حسب علاقه انتخاب رشته کنند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد داوطلبان از میان 100 کد رشته محلی منحصراً در یک رشته قبول شوند، درج آن رشته در محل اول با صدم تفاوتی ندارد و انتخاب رشته برحسب علاقه باید در صورتی باشد که داوطلب در صورت قبولی در یک رشته حسرت کد رشته محل بعدی را نخورد.

توکلی درباره گزینش بومی اظهار داشت: برخی رشته‌ها بومی، برخی ناحیه‌ای و برخی قطبی‌اند و درصورتی که داوطلبی، رشته مورد علاقه خود را در ناحیه، بوم و یا قطب محل زندگی خود انتخاب کرده باشد، از امتیاز مربوط به پذیرش بهره‌مند می‌شود.

معاون سازمان سنجش گفت: بین 60 تا 80 درصد ظرفیت‌ها به داوطلبان بومی آن استان، ناحیه(متشکل از چند استان) یا قطب که از چند ناحیه تشکیل شده است، تعلق می‌گیرد.

معاون اجرایی سازمان سنجش در خصوص ظرفیت‌ها خاطرنشان کرد: برای دوره‌های روزانه، شبانه، پیام نور، نیمه‌حضوری و غیرانتفاعی 443 هزار و 540 نفر و برای مراکز تربیت معلم با احتساب سهمیه آموزگاران 14هزار و 200 نفر ظرفیت در نظر گرفته شد.

براساس این گزارش برگ مخصوص حاوی شماره پرونده، شماره کاربر و شماره رمز به همراه دفترچه انتخاب رشته و دستورالعمل ورود به سایت امروز(چهارشنبه) و فردا در نوبت‌های صبح و بعدازظهر در 382 شهرستان و بخش کشور توزیع می‌شود و داوطلبان لازم است با توجه به سال تولد برای دریافت اقدام کنند.

با توجه به اینکه انتخاب رشته کنکور امسال به صورت اینترنتی انجام می‌شود شماره تلفن‌های 19 - 88802710 آماده پاسخگویی به سؤالات و ابهامات داوطلبان در باره انتخاب رشته اینترنتی است.

نفرات برتر کنکور امسال

همچنین اسامی نفرات برتر کنکور امسال دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور منتشر شد.

سازمان سنجش آموزش کشور اسامی 10 نفر برتر گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، علوم ریاضی، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر کنکور 86 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور را منتشر کرد که نیمی از برترین ها را داوطلبان استان تهران تشکیل می‌دهند و پس از تهران، ارومیه و شیراز به ترتیب با 4 و 3 نفر برتر و سنندج، یزد و کرمانشاه هر یک با 2 داوطلب در رتبه‌های بعدی برتر قرار دارند.

البته در فهرست برترین‌های کنکور امسال دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از شهرهای اصفهان، بندرانزلی، دوگنبدان، سلماس، قائم شهر، اهواز، کرمان، قائنات، پیرانشهر، فسا، هشتگرد و  مشهد نیز یک کنکوری برتر دیده می‌شود.

در کنکور امسال دختران با 23 برگزیده، 46 درصد نفرات برتر کنکور را تشکیل داده‌اند و پسران نیز 54 درصد برگزیدگان را تشکیل می‌دهند.

نفرات برگزیده

همچنین نفرات اول کلیه گروه‌های آزمایشی کنکور امسال را نیز مردان تشکیل داده‌اند این در حالی است در کنکور سال گذشته به جز گروه آزمایشی زبان، کلیه نفرات اول را دختران تشکیل داده بودند.

اسامی نفرات برتر کنکور 86 به تفکیک گروه آزمایشی بدین شرح است:

گروه آزمایشی علوم تجربی:
شهرام رحیمی دهگلان رتبه اول از سنندج، آرش آقاجانی نرگسی رتبه دوم از بندرانزلی، شادی عزیززاده رودپیشی رتبه سوم از تهران، محیصا مختاری گرگانی رتبه چهارم از تهران، پریا عبدالعلی‌زاده کثیراولاد رتبه پنجم از ارومیه، فرخ حیدری رتبه ششم از اصفهان، آرش غضنفری رتبه هفتم از دوگنبدان، آیدا روستایی رتبه هشتم از سلماس، سیده ساحل رسولی قاسملویی رتبه نهم از ارومیه، میرعطاءالله صلابتی رتبه دهم از ارومیه.

گروه آزمایشی علوم ریاضی:
نوید نادری علیزاده رتبه اول از قائم شهر،حسین فرزین رتبه دوم از اهواز، سلمان فرجی رتبه سوم از شمیرانات، سیامک زمانی دادانه رتبه چهارم از سنندج، احسان مشایخ رتبه پنجم از تهران، سید شهاب‌الدین میرجلیلی رتبه ششم از یزد، محمدعلی آذرخش رتبه هفتم از تهران، میلاد تجویدی رتبه هشتم از تهران، مریم اسلامی رتبه نهم از شیراز، علی جوادی ابهری رتبه دهم از شمیرانات.

گروه آزمایشی علوم انسانی:
علی عادل‌زاده رتبه اول از کرمان، فرزانه آزادی‌نیا رتبه دوم از کرمانشاه، مریم کربلایی حسنی رتبه سوم از تهران، سیمین دخت اسداللهی رتبه چهارم از قائنات، آرزو به‌پیک رتبه پنجم از پیرانشهر، کیوان زمانی رتبه ششم از شیراز،ستاره عارف کشفی رتبه هفتم از تهران، حورا محمد حسین زاده هاشمی رتبه هشتم از شمیرانات، محمد حسین حاتمی سیدآبادی رتبه نهم از تهران، سمیرا سلیمان زاده رتبه دهم از فسا.

گروه آزمایشی زبان خارجی:
علی جوادی ابهری رتبه اول از شمیرانات، حمیدرضا فیاض موحد رتبه دوم از هشتگرد، مجتبی صنعتی رتبه سوم از تهران، آراز خدابخشیان رتبه چهارم از تهران، فرشته عباسی محمودآبادی رتبه پنجم از تهران، امیرحسین دلگشایی رتبه ششم از تهران، سیاوش آذری رتبه هفتم از کرج، مسعودجعفرعلی جاسبی رتبه هشتم از تهران، طاهره کلانتری دهقی رتبه نهم از تهران، نسیم باتوانی رتبه دهم از ارومیه.

گروه آزمایشی هنر:
مهرداد غلامی رتبه اول از تهران، فاطمه رشیدی رتبه دوم از شیراز، مریم مسگری هوشیار رتبه سوم از شمیرانات، مصطفی بنکدار رتبه چهارم از تهران، بهاره حاجی صادقی رتبه پنجم از یزد، مصطفی اوصانلوی رتبه ششم از تهران، فاطمه نکونام رتبه هفتم از تهران، منا مزینی رتبه هشتم از مشهد، ثمانه شیخ نیا رتبه نهم از تهران، علیرضا دوستی سیدشکری رتبه دهم از کرمانشاه.

کد خبر 27872

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز