جمعه ۱۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: پیگیری سرقت 25 میلیونی از مشتری یک بانک در اردبیل، پدرخوانده باند بوفالوهای تهران را به دام انداخت، این مرد ادعا می‌کند یک سارق صاحب سبک است که شگرد سرقت مأموران قلابی را ابداع کرده است.

« دقایقی قبل، پس از آنکه با 25 میلیون تومان چک مسافرتی از بانکی در شاهین دژ بیرون آمدم، 2 مرد با معرفی خود به‌عنوان مأموران پلیس، کیف دستی‌ام را بازرسی کردند، بعد ازرفتن آنها بود که متوجه شدم، تمام چک هایم سرقت شده‌ است.»

اوایل هفته گذشته مردی جوان هراسان و وحشتزده با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شاهین دژ تماس گرفت و از آنها برای یافتن 2 مأمور قلابی که سوار بر یک خودروی پژو 206 نقره‌ای و به بهانه بازرسی پلیسی دست به سرقت 25 میلیون تومانی از او زده بودند کمک خواست.

با گزارش این شکایت، کارآگاهان پلیس آگاهی اردبیل با انجام عملیات مهار، کلیه ورودی و خروجی‌های شهر را برای یافتن خودروی سارقان تحت مراقبت قرار دادند و سرانجام روز بعد خودرو را در حالی که 2 سرنشین زن و یک مرد سالخورده سوار آن بودند در پلیس راه اردبیل متوقف کردند.

راننده سالخورده بعد ازبازداشت مدعی شد او و خانواده‌اش برای تفریح به اردبیل آمده‌اند و حتما اشتباهی رخ داده است، اما وقتی بررسی‌ها مشخص کرد که این مرد به نام حسین یکی از سردسته‌های باند سرقت بوفالو است وی بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفت.

بر اساس این تحقیقات باند بوفالو، از 12 سارق تنومند  تشکیل شده بود که در سال‌های 83 و 84 دستگیر شده و با داشتن 110 شاکی، بیش از یک میلیارد تومان سرقت کرده بودند. 

اعضای دستگیرشده باند در بازجویی‌ها حسین را به‌عنوان یکی از سرکردگان خود معرفی کرده بودند. 2 پسر این مرد به نام‌های « ایوب» و «ایمان» نیز از اعضای باند مأمورنماهای قلابی بودند که با وجود داشتن 30 تا 40 شاکی با سپردن وثیقه آزاد شده و دیگر بازنگشته بودند.

با روشن شدن این موضوع، سارق   برای ادامه تحقیقات تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. در بازجویی‌های پلیسی مشخص شد که این مرد پدرخوانده باند   بوفالو ا ست.

در بازجویی‌ها این مرد ادعا کرد: سرقت از مشتریان بانک‌ها با شگرد مأموران قلابی را وی برای نخستین بار طراحی و اجرا کرده و بعد هم به بقیه اعضای باند یاد داده است و  به همراه باندی  خانوادگی که از پسران، برادران و برادرزاده‌هاو بقیه اقوامش تشکیل شده بود دست به سرقت زده است.

سرگرد محمد نظری رئیس اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ روز پنجشنبه با اعلام این خبر گفت: کارآگاهان پلیس پایتخت با آغاز بازجویی‌ها دریافتند در بیشتر سرقت‌ها 2 پسر این متهم همراه وی بوده‌اند و درسرقت‌ها آنها بوده‌اند که دست به بازرسی طعمه‌ها زده و هنگام بازرسی بدنی پول همراه طعمه خود را سرقت می‌کردند.

کد خبر 33205

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز