طلافروش شهرستانی با یادداشت شماره پلاک خودروی سارقان راز سرقت از 60 طلافروشی و 30 مغازه را در پایتخت گشود.

به گزارش همشهری، سرهنگ خسرو فرج زاده، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص اداره آگاهی پایتخت روز گذشته در تشریح این پرونده گفت: اواسط شهریورماه، کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان خوی در جریان سرقت میلیونی از یکی از طلافروشی‌های این شهر قرار گرفتند که  توسط یک زن و مرد رخ داده بود.

در حالی که مالک طلافروشی توانسته بود شماره پلاک خودروی پژوی سارقان را یادداشت کند، دستور توقیف این خودرو صادر شد.

به این ترتیب مدتی بعد مأموران پلیس تهران با شناسایی این خودرو در یکی از خیابان‌های پایتخت آن را متوقف کردند، ولی راننده مدعی شد از ماجرای سرقت از طلافروشی بی‌خبر است و این خودرو را در مقابل خودروی پژوی خوداز مرد جوانی گرفته است.

با به دست آمدن مشخصات خودروی پژو، کارآگاهان اداره 17 آگاهی تهران موفق شدند این خودرو را در یکی از شهرهای غربی کشور ردگیری و چهاردهم شهریور مالک آن را که حمید رضا نام دارد دستگیر کنند.

متهم که دربازجویی‌ها چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، با اعتراف به سرقت از طلافروشی شهرستان خوی به سرقت از60 طلافروشی در تهران و شهرستان‌های اطراف اعتراف کرد و گفت: یکسال و نیم پیش با زن جوانی به نام لیلا آشنا شدم و از همان زمان با همدستی این زن سرقت از طلافروشی‌ها را آغاز کردیم.

وی درخصوص نحوه سرقت‌ها به افسر پرونده گفت: من همراه لیلا و کودک خردسالش در حالی که وانمود می‌کردیم، اعضای یک خانواده هستیم وارد طلافروشی‌ها شده و به بهانه خرید سرویس‌های طلا، از مغازه‌دار می‌خواستیم طلاها را از پشت ویترین بیاورد، اما در حالی که او سرگرم آوردن طلاها بود از غفلت وی سوء‌استفاده کرده و اقدام به سرقت می‌کردیم.

اموال سرقتی، سارقان را به دام انداخت

معاون اداره آگاهی در ادامه گفت: پس از اعترافات مرد جوان، مأموران در بازرسی از خودروی او 2 دستگاه تلویزیون LCD کشف کردند که همین سرنخ باعث شد تا یک باند سرقت دیگر نیز شناسایی شود.

وی ادامه داد: با کشف این تلویزیون‌ها، کارآگاهان از طریق ردگیری شماره سریال این تلویزیون‌ها دریافتند آنها چند روز قبل از یک مغازه در خیابان شریعتی به سرقت رفته‌اند.

بنابراین، بازجویی از متهم جوان از سر گرفته شد ولی وی مدعی شد تلویزیون‌ها را از دوستانش خریده است.

داره 17 آگاهی تهران جست‌وجو برای دستگیری دوستان متهم را آغاز کردند و با شناسایی مخفیگاه آنها، اعضای این باند نیزبازداشت شدند که بازجویی از آنان راز 30 سرقت از مغازه‌های صوتی و تصویری پایتخت با شگرد بریدن قفل‌ مغازه را گشود.

کد خبر 33419

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز