آزاده مختاری: اعضای 12 باند مخوف که 130 سرقت مسلحانه را در سراسر کشور رقم زده بودند، در طرح ویژه پلیس آگاهی کشور در مبارزه با متهمان جرایم خشن به زانو درآمدند.

160 متهم این باندها در 6 ماه اول امسال در  ده‌ها عملیات‌ جداگانه در سراسر کشور ردیابی و شکار شدند.

سرهنگ مصطفی رجبی معاون جنایی پلیس آگاهی کشور با بیان اینکه پلیس آگاهی کشور عملیات  ویژه و گسترده‌ای را برای دستگیری سارقان مسلح که از خشن‌ترین مجرمان هستند برنامه‌ریزی کرده است، گفت: با دستگیری 160 عضو این باندها که شامل سارقان، مالخر‌ها و فروشندگان سلاح هستند، 10 میلیارد تومان اجناس مسروقه در نیمه اول امسال کشف شده که این آمار بیانگر موفقیت پلیس آگاهی ایران درمبارزه با باندهای سازمان یافته سرقت‌های مسلحانه در نیمه اول سال‌جاری است.

معاون جنایی پلیس آگاهی کشور، افزود: این متهمان که در12 باند مختلف و درگروه‌های 3، 4 و5 نفره فعالیت داشتند، تاکنون به 130 فقره سرقت مسلحانه، 2 قتل و چندین مورد درگیری منجر به جرح اعتراف کرده‌اند.

وی افزود: بانک‌ها، خودروهای حمل پول بانک‌ها، وسایل نقلیه، داروخانه‌ها، مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها، طلافروشی‌ها از جمله اماکنی بودند که از سوی این افراد مورد دستبرد مسلحانه قرار گرفتند.

آخرین خبرازحادثه قزوین

معاون جنایی آگاهی کشوردرادامه درخصوص آخرین اقدامات پلیس برای ردیابی راننده مسافرکشی که عامل مرگ 2دانشجوی دختر در قزوین به حساب می‌آید گفت:پلیس آگاهی قزوین با دردست داشتن چهره تقریبی متهم فراری، عملیات گسترده‌ای را برای بازداشت وی آغازکرده‌اند تا با دستگیری وی راز مبهم مرگ این 2 دختر دانشجو فاش شود.

ردگیری در سراسر کشور

سرهنگ رجبی با بیان اینکه سرقت‌های مسلحانه، از جمله موضوعاتی است که امنیت اجتماعی را مخدوش می‌کند، برنامه‌ریزی  و هماهنگی بین استانی را از جمله نکات قابل توجه در پیگیری پرونده‌های سرقت مسلحانه عنوان کرد.

وی خطاب به متهمان این پرونده‌ها گفت: این افراد فکر نکنند با فرار از یک استان و رفتن به استان دیگر می‌توانند از دسترس پلیس دور شوند، چرا که تبادل اطلاعات میان پلیس آگاهی استان‌های کشور به گونه‌ای است که در کوتاه‌ترین زمان نتیجه تحقیقات تبادل شده و برای دستگیری متهمان اقدام می‌شود.

کد خبر 37450

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز