همشهری آنلاین: علی شهنی مدیر روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک، از برگزاری جشنواره ملی بازی‌های بومی محلی در آسایشگاه خیریه کهریزک خبر داد.

کهریزک

علی شهنی با اشاره به اینکه این جشنواره طی ماه‌های آینده به میزبانی آسایشگاه خیریه کهریزک برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این جشنواره فرصتی برای معرفی بازی‌های بومی محلی استان های اردبیل، کردستان، لرستان، گیلان، چهارمحال بختیاری، فارس،آذربایجان غربی، خوزستان، البرز، گلستان، خراسان شمالی، اصفهان، کرمان و تهران فراهم خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تکریم سالمندان دور از خانه دانست و افزود: برگزاری این برنامه القای حس توانمندی در این قشر و ایجاد حس خوب جوانی ، نشاط و سلامت روحی برای سالمندان متمرکز در این مجموعه همراه با احیای بازی های بومی محلی فراموش شده است.

به گفته علی شهنی طراحی بازی‌های بومی محلی به شکلی است که فرد در حین تحرک مطلوب بدنی نشاط و شادی دارد و به همین دلیل اجرای این بازی‌ها که اغلب با کمترین تجهیزات و وسایل دم‌دستی همراه است از سوی کارشناسان ورزشی توصیه می‌شود.

وی در پایان گفت: فدراسیون ورزش های بومی محلی دومین جشنواره جوانان دیروز را جشنواره فرهنگی به عنوان یک برنامه فرهنگی ورزشی و عام المنفعه در آسایشگاه خیریه کهریزک در تاریخ 2 خرداد ماه سال جاری برگزار می کند.

کد خبر 332937

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha