سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

همشهری دو - مریم سمائی: «اول طرح را می‌چینیم، بعد یاعلی می‌گوییم و بعد هم خدا خودش همه کارها را درست می‌کند»؛

یاد یاران

در كلامش قاطعيتي هست كه نمي‌شود ساده از كنارش گذشت، مي‌گويد:«ما هر وقت در راه خير قدم برداشتيم از زمين و زمان برايمان رحمت و بركت رسيده و از هيچ‌چيز به همه‌‌چيز رسيده‌ايم. خدا وقتي نيت درست آدم‌ها را مي‌داند تمام درها را به رويشان مي‌گشايد و دستشان را مي‌گيرد».

برايمان تعريف مي‌كند: «چند سال پيش يكي از خيرين به ما قول داده بود كه حدود 15ميليون تومان براي تهيه بسته‌هاي غذايي نيازمندان كمك كند اما تنها چندروز مانده به توزيع بسته‌ها، نتوانست مبلغ را اهدا كند و ما كه محصولات را تهيه كرده و در انتظار رسيدن پول بوديم مانده بوديم كه چه كنيم و چطور آن مبلغ را تهيه كنيم. با اين حال ته دلمان روشن بود كه جور مي‌شود. خلاصه تنها 2روز مانده بود به توزيع بسته‌ها كه 2 نفر از دوستانمان كه مدت‌ها بود از آنها خبري نداشتيم تماس گرفتند و پرسيدند كه هنوز روال توزيع بسته‌هاي خيرخواهانه در نيمه‌ ماه مبارك رمضان پا برجاست؟ وقتي جواب مثبت را شنيدند مبلغي بيشتر از آنچه مورد نياز بود پرداخت كردند و بار ديگر رحمت خداوند شامل حالمان شد و پيش بندگانش رو سياه نشديم».

اينها را يكي از اعضاي گروه فرهنگي ياد ياران كه در مسجد كاظمين در خيابان شهيد اجاره‌دار تهران فعاليت مي‌كنند برايمان تعريف مي‌كند و در ادامه صحبت‌هايش مي‌گويد: «حدود 20سال پيش بود كه با دوستانم تصميم گرفتيم در نيمه ‌ماه مبارك رمضان نان صلواتي به‌دست مردم محله برسانيم. به همين منظور هزينه نان را به نانوايي‌هاي اطراف مسجد محل (مسجد كاظمين) مي‌داديم و از آنها مي‌خواستيم كه آن روز را نان صلواتي بپزند. اين تصميم از سال 74شروع شد و به شكل‌هاي ديگر تا امسال ادامه داشته است».

او ادامه مي‌دهد: «6سال بعد، يعني در سال 80 گروه فرهنگي ياد ياران را در مسجد محلمان تشكيل داديم و به ياري خدا كارهاي خير زيادي با تشكيل اين گروه صورت گرفت كه از آن جمله مي‌توان به ثبت خاطرات شهدا، كمك به ايتام، خريد نان، تهيه بسته‌هاي غذايي، تهيه جهيزيه، فرستادن نيازمندان به مشهد و كربلا و... اشاره كرد».

اين عضو كه نمي‌خواهد نامي از او در گزارش عنوان شود اضافه مي‌كند: «سال 84 بود كه تصميم گرفتيم به جاي آنكه نان صلواتي به همه اهالي بدهيم بسته‌هاي غذايي تهيه كنيم و آن را بين نيازمندان توزيع كنيم، دلمان هم مي‌خواست كه بسته‌اي كه تهيه مي‌كنيم. غني باشد، براي همين حتما گوشت يا مرغ در آن گنجانده مي‌شد».

او با اشاره به اينكه دوستاني كه در اين گروه فعاليت مي‌كنند آدم‌هاي پولداري نيستند تصريح مي‌كند: «دوستان من همگي اهل مسجد و دوستدار مسجد هستند و با درآمدهاي معمولي‌اي كه دارند توانسته‌اند كارهاي بزرگي انجام دهند، به‌طور حتم وقتي خداوند از نيت خير آدم‌ها با خبر است كمكشان مي‌كند».

اين عضو فعال گروه ياد ياران مي‌گويد: «ما هميشه به اين فكر مي‌كنيم كه بتوانيم به نيازمندان بيشتري كمك كنيم، به همين دليل محصولات غذايي را به‌صورت فله‌اي مي‌خريم و بعد با كمك دوستانمان در كارگاهي كه يكي از دوستان ديگر در اختيارمان مي‌گذارد خودمان آنها را بسته‌بندي مي‌كنيم تا با قيمت مناسب‌تري تمام شود و بتوانيم به يك نيازمند بيشتر بسته غذايي برسانيم».
او با اشاره به اينكه امسال براي نيمه‌ ماه مبارك رمضان 320بسته تهيه و بين نيازمندان توزيع شد مي‌گويد: «با همت اعضاي گروه و خيّرين محل براي عيد نوروز سال پيش هم 450بسته تهيه شد كه متشكل از آجيل، شكلات، لباس و... بود».

اين عضو گروه ياد ياران مي‌گويد: «گروه ياد ياران حدود 10عضو اصلي دارد و حدود 80-70‌نفر نيز با اين اعضا همكاري مي‌كنند، به لطف خدا ما هر سال 4فروردين‌ ماه به ديدار خانواده شهداي محل مي‌رويم و الان هم چند سالي مي‌شود كه براي پياده‌روي اربعين ثبت‌نام داريم و سال پيش هم موفق شديم كه داخل خود كربلا موكب برپا كنيم و در آنجا نان بپزيم و به زائران اباعبدالله‌الحسين(ع) بدهيم».

او در ادامه مي‌گويد: «افرادي كه دوست دارند در كار خير با گروه فرهنگي ياد ياران همكاري كنند مي‌توانند با شماره تلفن 09301786738تماس بگيرند».

کد خبر 339136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha