دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

گزارش حسابرسی سال ۹۲ از مناطق شهرداری تهران در صحن شورای شهر قرائت شد؛ گزارشی که بیشترین وقت شورا را به‌خود اختصاص داد و اعضای شورا هم نسبت به آن نظرهای فراوانی را بیان کردند.

شورای شهر

در جلسه روز گذشته رئيس شوراي شهر تهران هم راجع به مسئله‌اي صحبت كرد كه به گفته وي از كاهش اختيارات شوراها توسط دولت حكايت مي‌كند. اينطور كه مهدي چمران اعلام كرد هيأت دولت تصميم‌ گرفته است اختيار جانمايي و بررسي آنتن‌ها و دكل‌هاي مخابراتي را به وزارت فناوري ارتباطات و اطلاعات واگذار كند؛

اين درصورتي است كه اين وظيفه از وظايف مديريت شهري است. موردي كه چمران بدان اشاره كرد در حالي اتفاق مي‌افتد كه طي ساليان گذشته و حتي در دوره پيشين شوراي شهر تهران (دوره‌سوم) مديريت شهري براي كاهش آسيب به سيما و منظر شهري از يك‌سو و همچنين جلوگيري از وارد شدن آسيب‌هاي احتمالي به شهروندان تهراني، مصوبات گوناگوني را در اين زمينه داشته است. البته هميشه به‌خاطر بحث‌هاي رقابتي بين اپراتورهاي مختلف و نبود يك‌مديريت يكپارچه، اجراي مصوبات با اما و اگرهايي روبه‌رو شده است.

به هر ترتيب ديروز چمران در دويست و هشتادمين جلسه شورا به اين مسئله كه جانمايي و نظارت بر نصب دكل‌ها و آنتن‌هاي مخابراتي وظيفه مديريت شهري است، تأكيد كرد. روز گذشته عليرضا دبير كه رياست كميسيون برنامه و بودجه شورا را برعهده دارد هم پس از قرائت گزارش حسابرس شورا از صورت‌هاي مالي منتهي به سال 92شهرداري‌هاي مناطق 7و 12، مطالبي را بيان كرد. وي با بيان اينكه چنين گزارش‌هايي تنها براي در جريان قرار گرفتن شورا از نحوه حسابرسي صورت‌هاي مالي مناطق به‌عنوان واحدهاي وابسته به شهرداري تهران است، اظهار داشت:

يكي از نكات مبهم در گزارش حسابرسي از منطقه 12نامشخص بودن قدرالسهم شهرداري منطقه در پروژه‌هاي مشاركتي است. به گفته وي در گزارش حسابرسي منطقه 7نيز اسنادي مبني بر تعيين دقيق تعهدات شهرداري از بابت توافقات انجام شده در اجراي طرح بزرگراه امام علي(ع) ارائه نشده و برخي از پروژه‌هاي منطقه براساس گزارش حسابرس به‌گونه‌اي هزينه شده كه فاقد اعتبار در سال هزينه‌كرد بوده است.

وي از ديگر موارد مطرح شده در منطقه 7را عدم‌تعيين تكليف هزينه كرد بالغ بر 57ميليون و 980هزار ريال دانست كه به‌عنوان اقلام راكرد از سنوات گذشته ثبت شده و نيز در بندي ديگر اطلاعات معاملات با اشخاص وابسته درصورت‌هاي مالي افشا نشده است. وي تأكيد كرد كه اين گزارش‌ها در گزارش تلفيقي كه كليه حسابرسي مناطق، واحدها و ادارات كل در آنجا جمع خواهد شد، منعكس و اظهارنظر مي‌شود. گفتني است ساير اعضاي شوراي شهر تهران و چند مدير شهري حاضر در جلسه هم پس از استماع گزارش حسابرس شورا نظرات خود را ارائه كردند.در دويــســت و هشتادمين جلسه شوراي شهر تهران چند تن از اعضا تذكرات و پيشنهادهايي را مطرح كردند كه خلاصه‌اي از آنها را در زير مي‌خوانيد:

1.محسن سرخو، رئيس كميته حمل‌ونقل شوراي شهر تهران: در گزارش اعلام ديون شهرداري به پيمانكاران كه در جلسه گذشته شورا مطرح شد، اراضي و املاك فروخته و تملك شده را نيز بر شمردند، اين درصورتي است كه اراضي و املاك فروخته شده قابليت نقد شوندگي داشته بنابراين بايد از املاك تملك شده تفكيك شوند. در ميان اين املاك، املاكي كه قابليت نقد شوندگي دارند بايد از املاكي كه حين اجراي پروژه‌ها، تملك شده‌اند و جزو هزينه‌هاي پروژه به‌شمار مي‌روند تفكيك شوند.

2.اسماعيل دوستي، نايب‌رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراي شهر تهران: برگزاري جلسه‌اي با نمايندگان تهران در مجلس شوراي اسلامي، وزير آموزش و پرورش و وزير بهداشت و درمان ضروري است. وضعيت ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس وضعيت مطلوبي ندارد و بسياري از والدين اعتراض‌هايي دارند كه گاهي به ما هم منتقل مي‌كنند. ضمن اينكه بسياري از ساختمان‌ها و تجهيزات مدارس جنوب تهران هم وضعيت نامناسبي دارند. با وجود اينكه وزارت بهداشت چندين بيمارستان در شهرستان‌ها را بازسازي كرده اما نسبت به بيمارستان‌هاي دولتي تهران بي‌تفاوت هستند.

3.رحمت‌الله حافظي، رئيس كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران: شيردهي فرزندان توسط مادر به منزله سرمايه‌گذاري براي داشتن آينده بهتر است. خوشبختانه با توجه به اهميت موضوع، شركت بهره‌برداري متروي تهران اقدام با ارزشي انجام داده به‌طوري كه در 6ايستگاه متروي تهران اتاق مختص شيردهي مادر تعبيه شده است. ضمن تشكر از اين اقدام مناسب، ‌انتظار داريم اين اتاق‌ها در ساير ايستگاه‌ها نيز پيش‌بيني شود.

4.احمد دنيامالي، رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراي شهر تهران: حوزه سايبري يكي از حوزه‌هاي آسيب‌پذيري است كه امنيت رواني جامعه را مورد تهديد قرار داده به‌گونه‌اي كه تخلفات در اين حوزه 60درصد افزايش پيدا كرده است. متأسفانه تهران يكي از شهر‌هاي آسيب‌پذير در بين شهر‌هاي كشور است كه به‌نظر من هر چه زودتر بايد مسئولان ذيربط در اين موضوع به صحن شورا دعوت شوند و پاسخگوي دغدغه‌هاي مردم باشند.

5.مجتبي شاكري، رئيس كميته فرهنگي شوراي شهر تهران: شوراياران عنوان مي‌كنند پس از ارائه گزارش، هيأت رئيسه شوراي شهر ‌بايد با ارائه گزارشي در مورد «نقش گزارش شوراياري‌ها در صحن شوراي شهر» كمك كند تا اين عزيزان خروجي اقدامات خود را ببينند. بسياري از دانش‌آموزان منطقه 22در كلاس‌هاي غيراستاندارد مشغول تحصيل هستند.

جدول

کد خبر 341748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha