پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنجمین شماره ماهنامه فرفره، اول مردادماه ۹۵ منتشر و در کتابفروشی‌ها و کیوسک‌ها توزیع شد.

پنجمین شماره ماهنامه فرفره منتشر شد

در این شماره فرفره مطالب متنوعی درج شده است:

- «هم مسی می‌بازد، هم رونالدو» عنوان سرمقاله (درهم برهم)‌‌ است که به موضوع برد و باخت پرداخته و نشان داده که قهرمان‌های بزرگ دنیا همچنان که می‌بازند، می‌برند. همیشه قرار نیست برنده باشیم.

- قسمت دوم داستان «صیاد» از مجموعه «زیباترین داستان‌های هزار و یک شب»: صیاد خمره‌ای از دریا صید کرد و از آن غولی بیرون آمد که قصد جان صیاد را داشت. در این قسمت، راهکار صیاد برای نجات از مهلکه به روایت سیامک گلشیری و تصویرگری فهیمه فریمانه روایت شده است.

- «چجور مجور»، کمیک‌استریپی که در هر شماره با زبان طنز به طرح مصادیق آداب معاشرت و مهارت‌های اجتماعی می‌پردازد. «حمام‌رفتن‌های این‌جوری» موضوع این شماره نوشته علی‌اکبر زین‌العابدین و تصویرگری امیر خالقی است. در پایان از مخاطبان خواسته شده یک فریم مشابه فریم‌های همین مطلب برای فرفره بنویسند و نقاشی کنند و جایزه بگیرند.

- گفت‌وگوی تصویری و بامزه با کودکان برگزیده جشنواره موسیقی خرّم درباره شیطنت‌ها، تمرین‌‌ها، مسایل زندگی و اهدافشان با عنوان «روی سازم پتو می‌انداختم تا بخوابد» که گفت‌وگو و تنظیم از آن توسط سمیرا رستگارپور و عکاسی آن توسط فرهاد سلیمانی انجام شده است.

- ماجراهای اختراع‌ها و اکتشاف‌های لئونارد در قالب کمیک‎استریپ، اثری از تورک و دگروت با ترجمه‌ای از شکیبا رستم‌آبادی: در این قسمت لئونارد، یخچالی باهوش اختراع می‌کند اما یخچال بعد از چند روز به خاطر اضافه‌وزن لئونارد و افراد دیگر درِ خودش را به روی آنها قفل می‌کند.

- «بازی‌خورها» پرونده‌ا‌ی درباره انواع بازی‌های دیجیتال و بازیکن‌های حرفه‌ای‌‌اش است به همراه گزارشی از انواع بازی‌های موجود و تاریخچه کنسول‌های بازی از ابتدا تاکنون در قالب اینفوگرافی. در این پرونده به شیوه غیرمستقیم برای بازی کردن کودکان برنامه داده شده و از فواید و مضرات انواع بازی آگاهشان کرده است. تصویرسازی جلد این شماره هم به همین پرونده اختصاص دارد که رسول احمدی آن را طراحی کرده است. در صفحه «مشاوره فرفره‌ای» هم به سؤالات کودکان در همین باره جواب داده شده است.

- کمیک‌استریپ فانتزی «آدلی نرمال» درباره دختری که نصف جادوگر و نصف معمولی است. آدلی به سرزمینی جدید و عجیب آمده و برای اولین بار به مدرسه عجیب‌الخلقه‌ها وارد شده و با معلم‌ها و همکلاسی‌های جدید آشنا می‌شود. نویسنده و تصویرگر آدلی نرمال اتیس فرمپتن و مترجم آن مینا قنواتی است.

- معمای تصویری، سودوکو، مسابقه عکس از گربه‌ها و تیم بازنده از مطالب دیگر این شماره فرفره است.

فرفره ماهنامه کمیک‌استریپ و داستان‌های مصور است برای کودکان 8 تا 12 ساله که اول هر ماه منتشر می‌شود. هدف این ماهنامه آشنایی با مهارت‌های اجتماعی و اقتصادی است.

اين ماهنامه به صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول امیر لعلی و سردبیر علی‌اکبر زین‌العابدین منتشر مي‌شود. علاقه مندان مي‌توانند برای برقراری اشتراک یکساله با تخفیف 50درصدی و دریافت نمایندگی پخش و فروش از طريق شمار‌ه‌هاي 02188904882- 02188904616 قادام نمايند.

کد خبر 342872

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha