مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

برنامه‌های مدیریت شهری پایتخت در هفته دفاع‌مقدس و ‌ماه مهر اعلام شد. به گفته مجتبی عبداللهی، معاون اجتماعی شهردار، امسال اقداماتی به مناسبت هفته دفاع‌مقدس پیش‌بینی شده که شامل رزمایش‌های مختلف، برگزاری شب‌های شعر در سراهای محله، نمایش فیلم‌های سینمایی و مستندات ماندگار با محور هفته دفاع‌مقدس در مناطق ۲۲ گانه است تا شهر رنگ سال‌های دفاع‌مقدس را بگیرد.

شهر

همچنين در منطقه۲۰، رزمايش برگزار خواهد شد و در بوستان ولايت بازسازي عمليات‌هاي ويژه دفاع‌مقدس صورت مي‌گيرد. برگزاري نمايشگاه‌هاي ياد ياران و شب‌هاي شيدايي در مساجد مناطق، برگزاري مراسم ويژه در بهشت زهرا(س) در قطعات شهدا و غبارروبي و عطرافشاني قبور شهدا و برگزاري نمايشگاه عكس مقاومت در مناطق تهران از ديگر برنامه‌هاي معاونت خواهد بود.

تخصيص ۳۰ميليارد تومان براي كمك به مدارس، جشن بزرگ مهرماه در ۱۳۲مدرسه منتخب با اولويت مدارس محروم، راهپيمايي سالمندان با حضور مسئولان ارشد كشوري روز 8مهر و جشن روز كودك با حضور ۱۵۰۰ كودك كار از ديگر خبرهاي فرهنگي بود كه اعلام شد.

همچنين قرار است چهارمين نمايشگاه عطر سيب با هدف تجهيز و حمايت از برنامه‌ها و فعاليت‌هاي هيئت‌هاي مذهبي از روز شنبه 3 مهرماه در بوستان ولايت و با حضور شهردار تهران آغاز شود و تا ۱۱ مهر ادامه يابد. همچنين مقرر شد ۸ميليارد تومان به همه مساجد، حسينيه‌ها و تكايا كمك صورت گيرد. اين نمايشگاه از ۹ صبح آغاز شده و تا ۷شب ادامه خواهد داشت. ضمن اينكه در نمايشگاه بازرساني داريم كه با نظارت مستمر، قيمت‌ها و كيفيت‌ها را رصد خواهند كرد.

  • اعزام بيش از 5هزار نفر به مناطق عملياتي غرب كشور

مديرعامل باغ موزه دفاع‌مقدس و ترويج فرهنگ مقاومت نيز روز گذشته در نشست خبري خود به تشريح فعاليت‌ها و برنامه‌هاي اين مركز مهم فرهنگي پايتخت در هفته دفاع‌مقدس پرداخت.جواد خضرائي با تأكيد بر اينكه پژوهشگران، شهروندان و... براي دستيابي به اطلاعات دوران دفاع‌مقدس با مشكل روبه‌رو بودند، گفت: خود ما نيز در آغاز فعاليت در باغ‌موزه براي دستيابي به اطلاعات با مشكلات بسيار زيادي مواجه بوديم.

وي با تأكيد بر اينكه 16كارگروه از بين رسته‌هاي دوران دفاع‌مقدس نسبت به جمع‌آوري اطلاعات در باغ موزه اقدام كردند، اضافه كرد: تاكنون نيز بيش از 2هزار جلسه با فرماندهان آن دوران برگزار كرده‌ايم؛ همچنين گردآوري بيش از 12هزار ساعت فيلم را انجام داديم. به گفته وي برنامه‌هاي مربوط به اين هفته از 2‌ماه پيش آغاز شده و اينكه دفاع‌مقدس در يك هفته يا يك روز خلاصه شود كاري اشتباه است.

مديرعامل باغ موزه دفاع‌مقدس با اشاره به ارسال بيش از 5 هزار قطعه عكس با موضوع دفاع‌مقدس به استان‌هاي سراسر كشور، تصريح كرد: براي هفته دفاع‌مقدس نيز در اين باغ موزه 31عنوان برنامه پيش‌بيني كرده‌ايم. حضور آزادگان و بيان خاطرات، تجليل از رزمندگان ارتش، سپاه، ناجا و خانواده‌هاي شهداي حرم برخي از اين برنامه‌هاست.

وي با اشاره به افتتاح تالار پيروزي باغ موزه در اين هفته گفت: همايش بنياد 14خرداد كه يادآوري خاطرات مردم دلسوز از مقاوت و ايثارگري آنها در مقابل دشمن بوده را نيز خواهيم داشت. سراسر نماي مقاومت كه در جوار باغ موزه دفاع‌مقدس قرار دارد نيز برنامه‌هاي مختلفي را در اين هفته ارائه مي‌كند.

مديرعامل باغ موزه دفاع‌مقدس و ترويج فرهنگ مقاومت در پايان با اشاره به اعزام كاروان‌هاي راهيان نور توسط اين باغ موزه تصريح كرد: در‌ماه گذشته 22كاروان با تعداد مناطق 22گانه پايتخت، 5هزار و 693نفر را به مناطق عملياتي غرب كشور اعزام كردند.

  • استقبال از هفته دفاع‌مقدس با برگزاري 50برنامه فرهنگي

بيش از 50عنوان برنامه فرهنگي، ورزشي و اعتقادي از سوي سازمان بسيج شهرداري تهران به مناسبت هفته دفاع‌مقدس برگزار خواهد شد.محسن پيرهادي، مسئول سازمان بسيج شهرداري تهران هم در تشريح برنامه‌هاي هفته بسيج شهرداري تهران از اعزام نمادين نيروها به جبهه با اتوبوس‌هاي قديمي و ديدار با خانواده معظم شهدا نام برد و افزود:

در اين هفته مرحله نهم مسابقه مجازي كتابخواني با موضوع دفاع‌مقدس و مسابقه با ستاره‌ها برگزار خواهد شد و در كنار آن برنامه نصب استيكر روي 5هزار تاكسي شهر تهران و برپايي نمايشگاه ياد ياران در حوزه‌هاي 22گانه شهر تهران را در دستور كار داريم. وي از ساخت نماد زيبا با گل در 20منطقه، ساخت يادمان شهداي جاويدالاثر با گل، برپايي ايستگاه صلواتي و فضاسازي ساختمان‌هاي ستادي در شهرداري تهران نيز خبر داد و در توضيح اين اقدامات گفت:

حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌ مقدس و انتقال آن به شهروندان تهراني، تقويت روحيه خودباوري برگرفته از فرهنگ دفاع‌مقدس، تحكيم اراده دفاع از انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران با بهره‌گيري از فرهنگ مقاومت، ايثار و شهادت و زنده‌نگه‌داشتن ياد و نام ايثارگران سال‌هاي دفاع‌مقدس، تعظيم شعائر اسلامي و ترويج شعارهاي انقلابي و اسلامي (دهه ولايت و هفته بسيج) ازجمله اهداف برنامه‌هاي بسيج شهرداري تهران در اين ايام است.

محسن پيرهادي درعين حال توليد و توزيع روزنامه ديواري، گلدسته ويژه هفته دفاع‌مقدس، نصب بنر شهداي شاخص در مراكز معاينه فني، تجليل از بازنشستگان رزمنده شهرداري تهران، برگزاري برنامه اهداي خون، برگزاري مسابقات پينت‌بال، دووميداني و اكران فيلم‌هاي ارزشي و... را ازديگر برنامه‌هاي سازمان بسيج شهرداري تهران در اين ايام عنوان كرد. مسئول سازمان بسيج شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه مردم اين كشور پس از تجربه دوران دفاع‌مقدس هرگز مقابل دشمنان كوتاه نخواهند آمد، تصريح كرد: دشمن مقابل ما نشان داده كه قابل اعتماد نيست و ملت انقلابي هرگز دست خود را در برابر دشمن خالي نخواهد كرد.

کد خبر 347113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha