همشهری آنلاین: تحلیگلر مسائل نظامی سی ان ان گفت: در صورت تصرف شهر حلب به دست نیروهای دولتی سوریه، دولت بشار اسد قادر به کنترل تمامی این کشور خواهد بود.

 تحلیلگر سی ان ان: اسد با تصرف حلب قادر به کنترل تمام سوریه خواهد بود

به گزارش ایرنا، این ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا روز دوشنبه در تحلیلی درباره عملیات بازپس گیری شهر حلب توسط نیروهای دولت سوریه، آن را برای دمشق و ارتش سوریه دارای اهمیت راهبردی دانست.

مارک هرتلینگ' (Mark Hertling) در پاسخ به این پرسش سی ان ان که چنانچه حلب به دست نیروهای دولتی سقوط کند و از دست نیروهای شورشی (تروریست ها) خارج شود، چه خواهد شد؟ گفت: درصورت سقوط حلب، از لحاظ تاکتیکی و از نقطه نظر عملیاتی یک راه ارتباطی برای ارتش سوریه باز خواهد شد و آنها را قادر خواهد ساخت از یک نقطه به نقطه ای دیگر در سوریه تحرکات نظامی داشته باشند و تمامی سوریه را پس بگیرند و آن را به کنترل خود در آورند.

این تحلیلگر مسائل نظامی افزود: تمرکز و قصد اصلی دولت و مقامات ارشد ارتش سوریه این است تمامی نقاطی را که تحت کنترل شورشیان (تروریست ها) است، در اختیار خود درآورند و به یکدیگر مرتبط و متصل سازند؛ کاری که پیشتر و در بسیاری نقاط به خوبی آن را انجام داده اند.

سی ان ان از زمان آغاز عملیات برای بازپس گیری شهر حلب با توجه به برتری نیروهای دولت سوریه، در حمایت از تروریست ها اقدام به جریان سازی خبری کرده و مدام همچون سایر رسانه های غربی از وقوع بحران انسانی در این شهر خبر می دهد؛ همچنان که در زمان آزادسازی شهر فلوجه عراق اقدام کرد.

سی ان ان از فجایع تروریست ها که همواره از سوی غرب و همپیمانان منطقه ایش حمایت می شوند، در سالهای اخیر سخن به میان نمی آورد اما اکنون عملیات بازپس گیری شهر حلب توسط ارتش سوریه و نیروهای مقاومت را یک فاجعه انسانی توصیف می کند.

شبکه خبری روسی اسپوتنیک روز یکشنبه گزارش داد: ارتش سوریه برای خروج تروریست ها از حلب ضرب الاجل تعیین کرد.

به گزارش این شبکه خبری، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه روز 11 مهرماه در بیانیه ای که توسط خبرگزاری سوری سانا منتشر شد، از همه عناصر تروریستی در محلات شرقی شهر حلب خواست این محلات را ترک کنند و اجازه دهند غیر نظامیان به زندگی عادی و مسالمت آمیز خود باز گردند.

فرماندهی ارتش سوریه اعلام کرده است که خروج امن افراد مسلح را تضمین و کمک های لازم را به آنها ارائه می کند.ارتش سوریه در ادامه پیشروی ها در شهر حلب، محلات شرقی این شهر را تحت محاصره خود در آورده است.

کد خبر 348404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha