جواد عزیزی: گروگانگیران طماع که پس از ربودن مدیر انتشاراتی و دریافت 46 هزار دلار از خانواده او حاضر به رها کردن گروگان خود نشده بودند، زمانی که قصد اخاذی 100 هزار دلاری از آنها را داشتند به محاصره پلیس درآمده و دستگیر شدند.

ماجرای این گروگانگیری 9 روزه، شامگاه 25 مهر و زمانی رقم خورد که مدیر 62 ساله یک انتشاراتی در قم برای بازگشت به خانه، سوار یک خودروی پراید شد، اما راننده پراید هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بود که به بهانه‌ای در یک منطقه خلوت توقف کرد و در همین هنگام 2 مرد دیگر با معرفی خود به‌عنوان مأمور سوار ماشین شده و  با ضرب و شتم و تهدید مرد 62 ساله، از وی خواستند ساکت بماند و پس از تزریق یک آمپول مخدر به او، وی را به خانه‌ای در خیابان مدرس قم انتقال دادند.

تماس 46 هزار دلاری

آدم‌ربایان که با شکنجه گروگان خود دریافته بودند وی مبلغ 46 هزار دلار در خانه‌اش نگهداری می‌کند با تهدید از او خواستند با همسرش تماس گرفته و از او بخواهد این مبلغ را در اختیار آنها قرار دهد.

بنابراین مرد سالخورده با همسرش تماس گرفت و با این بهانه که یک کار فوری برایش پیش آمده، مشخصات یکی از آدم ربایان را به او داد و از وی خواست دلارها را به این مرد تحویل دهد.

صبح روز بعد، یکی از آدم‌ربایان با مراجعه به خانه مدیر انتشاراتی پاکت دلارها را از  همسر وی  تحویل گرفت ، اما آدم ربایان طماع به‌جای رها کردن گروگان خود نقشه دیگری کشیده و این بار تصمیم گرفتند دست به اخاذی 100 هزار دلاری از خانواده این مرد بزنند.

بنابراین مرد سالخورده را به تهران انتقال داده و در تماس با داماد این مرد از  وی خواستند برای آزادی پدر همسرش 100 هزار دلار بدهد، اما وی به آگاهی قم رفت و آنها را درجریان قرار داد.

با آغاز تحقیقات پلیسی برای ردیابی آدم‌ربایان، گروهی از کارآگاهان پلیس با دستور مصطفی برزگر گنجی - دادستان قم- وارد عمل شده و در ردیابی‌های تخصصی خود دریافتند تماس گروگانگیران از محلی در تهران صورت گرفته است.

این در حالی بود که کارآگاهان در ادامه بررسی‌ها به فردی به نام محمد که مدت‌ها پیش با مرد ربوده شده رابطه کاری داشت ظنین شدند.

با به دست آمدن این اطلاعات، در حالی که تحقیقات نشان می‌داد محمد همزمان با ربوده شدن مرد سالخورده ناپدید شده و به تهران رفته است، کارآگاهان وی و 3 همدستش  را   ظهر پنجشنبه سوم آبان درمنطقه چهارراه گلوبندک و شوش ردیابی کرده و گروگان را آزاد کردند.


از آنجا که احتمال می‌رود متهمان جرایم دیگری نیز در پرونده خود داشته باشند، دادستان گنجی  با دستور چاپ بدون پوشش چهره متهمان از کسانی که احتمالا  از سوی این افراد مورد اخاذی قرار گرفته‌اند خواست برای شناسایی آنها به اداره آگاهی قم مراجعه کنند

متهم 45 ساله در همان نخستین بازجویی‌ها به ربودن مدیر انتشاراتی اعتراف کرد و گفت: سال‌هاست که او را می‌شناسم و با او رابطه کاری دارم. اما از آنجا که صحافی من ورشکسته شده و مبلغ زیادی بدهکار بودم از 6ماه پیش نقشه ربودن مدیر انتشاراتی را طراحی کرده و  با همدستی 2 نفر از دوستانم و یک مرد افغانی وی را ربودم، غافل از اینکه طمع باعث می‌شود دست ما رو شود.

مرد سالخورده پس از آزادی نیز به مأموران گفت که  آدم ربایان پس ربودن او بدون توجه به بیماری قلبی وی بارها به او آمپول مخدر تزریق کرده بودند تا نتواند فرار کند.

با کشف 13 شیشه ماده بیهوش کننده، یک بسته اسکناس 100 دلاری جعلی، مقداری پول و چک مسافرتی جعلی، اسپری اشک آور و یک باتوم در مخفیگاه متهمان، آنها به اداره آگاهی قم انتقال یافتند.

کد خبر 35173

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز