جوادعزیزی: دو مرد تبهکار، دختربچه 8‌ساله‌ای را در کرمان ربوده و قصد اخاذی 500 سکه بهار آزادی از خانواد‌ه‌اش را داشتند اما کارآگاهان پلیس آگاهی در کمتر از 24 ساعت آنها را دستگیر کرده و نقشه‌شان را ناکام گذاشتند.

"ما دخترت را ربوده‌ایم و برای آزادی‌اش باید 500 سکه بهار آزادی بپردازی" مرد جوان وقتی این جملات را از پشت گوشی تلفن شنید، سراسیمه خود را به کوچه رساند تا از فاطمه - دختر 8 ساله‌اش- که برای بازی از خانه خارج شده بود، خبری بگیرد اما اثری از او نبود. به خانه بازگشت واین بار در دومین تماس، ربایندگان صدای ضبط شده دخترش را که کمک می‌خواست برایش پخش کردند.

عصر پنجشنبه گذشته، با گزارش این آدم ربایی به مرکز فوریت‌های پلیسی کرمان، گروهی از کارآگاهان به دستور سرهنگ علی قاضی‌زاده- رئیس پلیس آگاهی کرمان- برای آزادی گروگان خردسال وارد عمل شدند.

در حالی که تماس‌‌های تهدید آمیز ادامه داشت، کارآگاهان در نخستین بررسی‌ها متوجه شدند تمامی این تماس‌ها از منطقه‌ای درمرکز شهر صورت می‌گیرند و به این ترتیب 4 گروه ویژه پلیس، منطقه را به صورت نامحسوس تحت‌نظر گرفتند.

ساعاتی بعد در حالی که آدم‌ربایان درخواست خود را به 20‌میلیون تومان کاهش داده بودند، کارآگاهان پلیسی که منطقه را تحت نظر قرار داشتند، به جوانی که سوار بر پژوی مشکی رنگی مقابل یک باجه تلفن همگانی در مرکز شهر توقف کرده بود مظنون شدند. وقتی مأموران دریافتند این مرد از این باجه، با تلفن همراه پدر فاطمه تماس گرفته، در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند.

او که احمد نام دارد در همان بازجویی‌های اولیه به ربودن دختر 8 ساله با همدستی یکی از دوستانش به نام صادق اعتراف کرد و گفت پس از آدم ربایی، دختر خردسال را در خانه‌ای زندانی کرده است.

با این اعترافات، گروه‌های ویژه پلیسی خانه مورد نظر را به محاصره در آوردند و صادق را که با پریدن از دیوار قصد فرار داشت با شلیک تیرهوایی دستگیر کردند.

با ورود به خانه، کارآگاهان پلیس، گروگان خردسال را که با دست و پاهای بسته، در یکی از اتاق‌ها زندانی شده بود، آزاد کردند.

سرهنگ قاضی‌زاده با بیان اینکه دختر خردسال در کمتر از 24 ساعت آزاد شده است، گفت: صادق که طراح نقشه است دربازجویی‌ها مدعی شده مدتی قبل در جریان خرید و فروش خودرو با پدر فاطمه آشنا شده و با اطلاع از وضعیت مالی وی، نقشه ربودن دخترش را به اجرا گذاشته است.

وی که ادعا می‌کند به خاطر بیکاری و بدهی دست به این کار زده، ابتدا همسر و فرزندانش را به بهانه دیدن اقوامشان به خانه‌ای در یکی از شهرهای اطراف کرمان فرستاده و سپس نقشه آدم‌ربایی را به اجرا گذاشته است.

کد خبر 41086

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز