دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

۲ سارق مسلح که پس از سوار کردن پسری جوان به‌عنوان مسافر با تهدید اسلحه اموال او را سرقت و وی را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند، دستگیر شدند.

متهمان

 با كشف تعداد زيادي گوشي تلفن همراه در مخفيگاه متهمان، تحقيقات پليس براي شناسايي ديگر قربانيان اين باند دونفره آغاز شده است.شامگاه 27مهرماه امسال پسر جواني سراسيمه نزد مأموران كلانتري171 تهران رفت و مدعي شد كه در دام 2سارق مسلح گرفتار شده است. او گفت: ساعاتي قبل به ترمينال جنوب رفتم تا چند تخته فرش را به شهرستان بفرستم.

پس از انجام كارم، از آنجا خارج شدم و قصد رفتن به خانه را داشتم كه يك خودروي 206 سفيد رنگ مقابلم توقف كرد. به غيراز راننده، جوان ديگري هم داخل ماشين بود كه تصور كردم مسافر است. روي صندلي جلو يك كارتن بزرگ قرار داشت و براي همين روي صندلي عقب و كنار جوان ديگر نشستم و ماشين حركت كرد.

هنوز يك دقيقه از حركت ماشين نگذشته بود كه جواني كه كنار من نشسته بود يك قبضه سلاح كمري از زير پيراهنش بيرون كشيد و شروع به تهديد من كرد. در آن لحظه وحشت كرده بودم و او فرياد زد كه سرم را زير ماشين ببرم. از ترس جانم به حرفش گوش كردم و وي سپس با تهديد يك چاقوي بزرگ دست‌ها و چشم‌هايم را بست.

شاكي ادامه داد: جوان مسلح تيغه چاقويش را زير گلويم گذاشت و همه اموالم ازجمله گوشي تلفن همراه، عابربانك، پول‌هاي نقد و ساعت مچي‌ام را برداشت. پس از آن هم با تهديد رمز كارت عابربانكم را گرفت و درحالي‌كه دست‌ها و چشم‌هايم بسته بود، به زور مرا مورد آزار و اذيت قرار داد. درنهايت نيز در تاريكي شب مرا در حاشيه اتوبان از ماشين به بيرون پرت كرد و هر دو فرار كردند.

با شكايت مرد جوان، پرونده در اختيار اداره يكم پليس آگاهي تهران قرار گرفت و مأموران متوجه شدند كه سارقان با استفاده از كارت عابربانك‌ مالباخته از بانكي در شهرستان واوان پول برداشت كرده‌اند.كارآگاهان با بررسي تصاوير ضبط‌شده در دوربين مداربسته بانك موفق شدند تصويري از يكي از سارقان به‌دست آورند.

صاحب عكس جواني سابقه‌دار به نام حميد بود كه در بررسي‌هاي بيشتر معلوم شد يكي از اراذل و اوباش معروف شهرستان بهارستان استان تهران است. وقتي مالباخته عكس او را ديد، وي را شناسايي كرد و گفت او همان كسي است كه با تهديد اسلحه و چاقو اموالش را سرقت كرده و او را مورد آزار و اذيت قرار داده بود.

كارآگاهان مخفيگاه حميد را در غرب استان تهران شناسايي كردند و با زيرنظر گرفتن محل تردد وي موفق شدند ظهر 23مهرماه، او را سوار بر يك خودروي نيسان در شهرستان بهارستان دستگير كنند. مرد جوان پس از انتقال به اداره آگاهي به سرقت مسلحانه اعتراف كرد و مدعي شد كه همدستش پسر 21ساله‌اي به نام علي است كه نقش راننده206 را برعهده داشت. علي نيز همانند حميد از مجرمان سابقه‌دار و اراذل و اوباش منطقه بود كه با شناسايي مخفيگاهش، در دام پليس گرفتار شد.

همزمان با دستگيري متهمان، مأموران موفق به كشف تعدادي گوشي تلفن همراه از مخفيگاه آنها شدند كه احتمالا متعلق به ديگر مالباختگان و طعمه‌هاي اين باند دونفره است. به گفته سرهنگ مكرم، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران، علاوه بر گوشي‌هاي تلفن همراه، مأموران يك قبضه سلاح كمري نيز در مخفيگاه متهمان كشف كردند و هم‌اكنون تحقيقات براي شناسايي ديگر طعمه‌هاي سارقان ادامه دارد. وي از كساني كه با اين شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند خواست براي شناسايي سارقان به اداره يكم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 352687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha