مردی که با وعده پرداخت سود ۷۲ درصدی از بیش از ۲۰ هزار نفر در کرمانشاه کلاهبرداری کرده بود، پیش از اینکه موفق به فرار از کشور شود، دستگیر شد.

وعده‌هاي اين مرد چنان وسوسه‌انگيز بود كه طعمه‌هايش براي اينكه سرمايه‌شان را دودوستي تقديم او كنند، در مقابل دفترش صف مي‌كشيدند. با دستگيري اين مرد مأموران موفق به كشف بيش از 2ميليارد تومان پول نقد در يكي از انبارهاي او شدند.به گفته ملكي، دادستان عمومي و انقلاب كرمانشاه، متهم كارش را از سال91 شروع كرد. او در ابتدا از سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوزي براي توليد گليم، گبه و قالي گرفت و شركتي راه انداخت.

اما پس از مدتي با نصب و پخش اطلاعيه‌‎ در سطح شهر، مدعي شد كه افراد با سرمايه‌گذاري در شركت او مي‌توانند به سودهايي باورنكردني برسند. به اين ترتيب وي سرمايه افراد را مي‌گرفت تا به آنها سود 72درصدي پرداخت كند و در ابتدا نيز اين سودهاي وسوسه‌انگيز را به سرمايه‌گذاران پرداخت كرد و همين باعث شد كه افراد زيادي در رؤياي رسيدن به سودهاي ميليوني جذب شركت او شده و سرمايه‌شان را تقديم وي كنند.

ملكي گفت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه اين فرد حدود 220ميليارد تومان پول از مردم دريافت كرده و با اين پول كارخانه‌اي ورشكسته و سنگ‌هاي قيمتي خريده است. علاوه بر اين، وي حدود 70خودروي سواري و باري مختلف به نام خود داشته و از خودروهاي 700ميليون توماني تا سواري‌هاي ارزان و معمولي به نام اين فرد ثبت شده است. دادستان كرمانشاه با اشاره به اينكه حدود 22هزار نفر سرمايه‌شان را در اختيار اين فرد قرار داده بودند، گفت: از آنجا كه دستگاه قضايي به اين فرد مشكوك بود، وي را زيرنظر گرفته و مشخص شد كه قصد خروج از كشور را دارد.

او بخشي از سرمايه‌ها را هم به يكي از كشورهاي حوزه خليج‌فارس منتقل كرده و همچنين مقاديري از پول‌ها را هم به ارز تبديل كرده بود. به همين دليل دستور بازداشت‌اش صادر شد و در زمان دستگيري در محل كار او حدود 240هزار دلار ارز كشف شد. همچنين در يكي از انبارهاي اين فرد 2ميليارد و 80ميليون تومان پول نقد كشف شد كه موضوع پولشويي هم درباره اتهامات اين فرد مطرح است. به گفته وي، خودروها، كارخانه و ساير اموال اين فرد توقيف و همچنين تمامي حساب‌هاي او مسدود شده تا مردم هيچ‌گونه نگراني براي استرداد پول‌هايشان نداشته باشند.

کد خبر 351355

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha