خواستگار سابقه‌دار که پس از شنیدن جواب رد، زن مورد علاقه‌اش و پدر او را به گلوله بسته بود، دستگیر شد. این مرد وقتی خود را در محاصره پلیس دید، دست به‌خودزنی زد که توسط مأموران نجات یافت.

مقتول و متهم

متهم كه فرامرز نام دارد، بعدازظهر دوشنبه، 10آبان‌ماه جنايت خونيني را در خرمدشت قزوين رقم زد. او از مدت‌ها قبل دلباخته زني به نام «م» بود، اما به‌دليل اينكه سابقه‌دار بود و پيش از اين به جرم قتل به زندان افتاده بود، نه اين زن و نه خانواده‌اش راضي به اين وصلت نبودند. با اين حال تهديدها و مزاحمت‌هاي فرامرز ادامه داشت تا اينكه در نهايت وقتي ديد خانواده زن جوان به‌خاطر مزاحمت‌هايش از او شكايت كرده‌اند و قرار است به زندان بيفتد، نقشه انتقام‌جويي كشيد.

او بعد از ظهر 10آبان‌ماه ابتدا به سراغ پدر اين زن رفت. آن روز مرد ميانسال به نام محمدرضا قلعه‌وند سوار بر خودروي پژو‌اش به همراه 2 نفر از بستگانش در راه رفتن به خانه بود كه فرامرز با يك خودروي پيكان سد راهش شد. او سپس با يك قبضه كلاشينكف در دست از ماشين پياده شد و شروع به تيراندازي كرد. گلوله‌ها پس از اصابت به شيشه ماشين و مرد ميانسال باعث مرگ وي و مجروح‌شدن يكي از سرنشينان خودرو شد.

فرامرز پس از اين جنايت با تهديد اسلحه از محاصره شاهدان گريخت و سوار بر خودروي پيكانش، راهي محل كار زن مورد علاقه‌اش شد. زن جوان در يك آرايشگاه زنانه مشغول به‌كار بود و مرد مسلح دقايقي بعد مقابل آرايشگاه توقف كرد. او با همان سلاحي كه در اختيار داشت، وارد آرايشگاه شد و شروع به تيراندازي كرد. فرامرز زن مورد علاقه‌اش را به رگبار بست و وقتي او روي زمين افتاد، به تصور اينكه مرده است، از آرايشگاه خارج شد تا سومين مرحله از نقشه‌اش را عملي كند.

هدف او اين بار برادر زن مورد علاقه‌اش بود. مرد مسلح مي‌دانست كه سومين قرباني‌اش در مسير رفتن به خانه است. او سوار بر خودرواش به راه افتاد و دقايقي بعد، وقتي پسر جوان را در يكي از خيابان‌ها ديد، از ماشين پياده شد و بار ديگر شروع به تيراندازي كرد.

اين بار اما تيرش خطا رفت و به فرد ديگري كه در خيابان بود اصابت كرد و پسر جوان موفق به فرار شد. فرامرز كه در اجراي سومين مرحله‌ از نقشه‌اش ناكام مانده بود، از ترس دستگيرشدن فرار كرد و زندگي مخفيانه‌اي در پيش گرفت. به‌دنبال فرار مرد مسلح، مأموران پليس تحقيقات براي دستگيري او را شروع كردند. اين در حالي بود كه مجروحان حادثه به بيمارستان منتقل شدند و در اين ميان زن جوان كه به‌دليل اصابت چندين گلوله به بدنش از وضعيت وخيمي برخوردار بود، به تهران انتقال يافت و در يكي از بيمارستان‌ها تحت درمان قرار گرفت.

خواهر اين زن در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد: اگر خواهرم روز حادثه خودش را به مردن نزده بود، حالا زنده نبود. فرامرز چند سال پيش بر سر قمار مرتكب جنايت شد و فردي را به قتل رساند. پس از آن دستگير شد و به زندان افتاد. او سال‌ها در زندان بود تا اينكه خانواده مقتول رضايت دادند و اين مرد حدود 2سال پيش آزاد شد. او از همان زماني كه از زندان آزاد شد به خواستگاري خواهرم آمد‌ اما وقتي جواب منفي گرفت، تهديدهايش شروع شد.

او مي‌گفت كه اگر با اين وصلت موافقت نكنيم، پدرم، خواهرم و برادرم را مي‌كشد. حتي يك‌بار ماشين پدرم را آتش زد. از او شكايت كرديم اما اتفاقي نيفتاد و مدتي بعد او درحالي‌كه كلاشينكف در دست داشت به خانه‌مان حمله كرد. آن شب پدرم و بقيه موفق شدند او را دستگير كنند و تحويل پليس دهند. پس از آن با شكايت پدرم، پرونده‌اش در دادگاه رسيدگي و چند وقت‌ پيش بود كه حكمش از سوي دادگاه صادر شد. او پيش از اينكه به زندان منتقل شود، تصميم گرفت از خانواده‌ام انتقام بگيرد و پدرم را به قتل رساند و خواهرم را به رگبار بست.

متهم در طول فرار نيز دست از تهديد برنداشت و مدام خانواده مقتول را تهديد به مرگ مي‌كرد. اين در حالي بود كه تحقيقات پليس براي دستگيري او ادامه داشت تا اينكه اواخر هفته گذشته مخفيگاه وي در روستايي در الموت شناسايي شد. تيم‌هاي عملياتي راهي اين محل شدند و آنجا را محاصره كردند و سحرگاه پنجشنبه درحالي‌كه وي در خواب بود، عمليات ضربتي براي دستگيري او كليد خورد. متهم اما وقتي خود را در محاصره پليس ديد و موفق به فرار نشد با تيغ اقدام به‌خودزني كرد كه مأموران به سرعت او را به بيمارستان منتقل كردند و مانع از مرگش شدند.

به گفته سردار مهدي محمودي، رئيس پليس استان قزوين، متهم بارها به‌دليل ايجاد رعب و وحشت، شرارت، ضرب و جرح، تهديد با اسلحه و خريد و فروش مواد‌مخدر به زندان محكوم شده و داراي سوابق متعدد كيفري بوده است. وي با اشاره به دستگيري 4نفر از همدستان اين مرد در اين عمليات گفت: از متهمان يك قبضه سلاح جنگي، 2 عدد خشاب، مقاديري فشنگ و 2دستگاه خودرو كشف و ضبط شده است.

کد خبر 353022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha