طعمه‌های مرد کلاهبردار وقتی تهران را به مقصد مسکو ترک می‌کردند، خبر نداشتند ویزایی که در اختیار دارند، جعلی است.

متهم

آنها كه چندين ميليون تومان خرج تهيه ويزاي شينگن كرده بودند پس از سرگرداني در مسكو، در نهايت چاره‌اي نمي‌يافتند جز بازگشت به تهران.ارديبهشت امسال بود كه مأموران پليس در جريان كلاهبرداري‌هاي مردي قرار گرفتند كه مدعي بود مي‌تواند ويزاي كار شينگن تهيه كند. شاكيان اين مرد هر كدام 80ميليون تومان به او پرداخت كرده و با ويزايي كه وي در اختيارشان قرار داده بود، راهي مسكو شده بودند تا از آنجا به آلمان بروند اما پس از رسيدن به فرودگاه مسكو مشخص شده بود كه ويزاي آنها جعلي است. يكي از شاكيان گفت:

چندي قبل زماني كه قصد داشتم براي مسافرت به يكي از كشورهاي خارجي بروم با فردي به نام فرهاد آشنا شدم. او مسئول تورهاي خارجي يك آژانس مسافرتي بود و مي‌گفت كه با توجه به آشناياني كه در سفارتخانه‌هاي اروپايي دارد مي‌تواند ويزاي كار شينگن تهيه كند. وقتي قرار شد برايم ويزا تهيه كند،

ابتدا 6000يورو به همراه گذرنامه‌ام را گرفت و پس از مدتي بيش از 60ميليون تومان هم بابت انجام كارهايم به او پرداخت كردم و در نهايت ويزا را تحويلم داد. پس از آن قرار شد كه من و بقيه افرادي كه فرهاد برايشان ويزا تهيه كرده بود، ابتدا راهي مسكو شويم و از آنجا به آلمان برويم اما زماني كه به مسكو رسيديم، معلوم شد ويزاي‌مان جعلي است. پس از كلي سرگرداني در اين شهر در نهايت به تهران بازگشتيم و راهي خانه فرهاد شديم اما آنجا را تخليه كرده بود.

  • كلاهبرداري‌هاي تلگرامي

با شكايت شاكيان تيمي از كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران مأمور دستگيري فرهاد شدند. تحقيقات نشان مي‌داد مرد كلاهبردار بيشتر طعمه‌هايش را تلگرامي شناسايي مي‌كرد. او با عضويت در كانال‌هاي تلگرامي آگهي تهيه ويزاي شينگن منتشر مي‌‌كرد و مدعي مي‌شد كه مبلغ اصلي را پس از تهيه ويزا دريافت مي‌كند. به اين ترتيب طعمه‌هايش مدارك و مشخصات خود را از طريق تلگرام در اختيار او قرار مي‌دادند و وي مدتي بعد عكس از ويزاي آنها برايشان مي‌فرستاد و مبلغ مورد نظر را دريافت مي‌كرد.

اما پس از آن طعمه‌هايشان هرچه منتظر مي‌ماندند خبري از خود ويزا نمي‌شد و فرهاد نيز پس از دريافت پول جواب تماس‌هاي مشتريانش را نمي‌داد. همه اين اتفاقات در حالي رخ مي‌داد كه تنها راه ارتباطي مالباخته‌ها با فرهاد همان تلگرام بود و هيچ‌كدام از آنها حتي عكسي از وي نداشتند.

در شرايطي كه هيچ سرنخي از اين مرد وجود نداشت، كارآگاهان به بررسي‌هاي تخصصي ادامه دادند تا اينكه در نهايت به اطلاعات مهمي درباره اين مرد دست پيدا كردند و موفق شدند مخفيگاه فرهاد را در خيابان سهروردي شناسايي كنند. اين محل به محاصره پليس درآمد و مرد كلاهبردار در يك عمليات ضربتي دستگير شد.

او پس از انتقال به اداره آگاهي به كلاهبرداري از طعمه‌هايش اعتراف كرد و گفت كه آنها را از طريق آژانس‌هاي مسافرتي يا كانال‌هاي تلگرامي شناسايي مي‌كرد و با ريختن طرح دوستي و ادعاي اينكه نفوذ زيادي در سفارتخانه‌ها دارد، نقشه‌هايش را عملي مي‌كرد. به گفته سرهنگ نادربيگي، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران، با توجه به شناسايي تعدادي از مالباختگان و بررسي‌هاي انجام شده ارزش ريالي كلاهبرداري‌هاي اين مرد تا‌كنون به يك ميليارد تومان رسيده و ديگر شاكيان احتمالي نيز مي‌توانند براي شكايت از او به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 352327

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha